انتصاب گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران غیر قابل توجیه است

ساعت: 18:10
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779554

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: انتصاب گزارشگر ویژه حقوق بشر برای کشوری مانند ایران که تحت فشار تروریسم اقتصادی آمریکا قرار دارد، اساسا غیر قابل توجیه و غیرسازنده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید حاطب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش عمدی و مقابله ای گزارشگر ویژه درباره وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، گزارش خود را بر اساس هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه کرد. اتهامات مضحک و بیهوده مطرح شده در این گزارش را سیاسی ارزیابی و رد و محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: این گزارش برخلاف اصول و ضوابط مندرج در «ضوابط حاکم بر کار خبرنگاران» از جمله «ضرورت به دست آوردن حقایق از طریق اطلاعات عینی و موثق از این گزارش به هیچ وجه نمی تواند ارزیابی درست و دقیقی از وضعیت حقوق بشر در ایران ارائه دهد.

حاطب زاده با یادآوری خصومت های مستمر و اتهامات بی اساس گزارشگر ویژه تاکید کرد: این ضبط صحت گزارش های وی را کاملاً خدشه دار کرد و آن را به بیانیه سیاسی گروه های تروریستی و مخالفان جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دستور کار سیاسی و غیرقانونی این گزارش، با ابراز تأسف از تمرکز عمدی خبرنگار بر ادعاها و عدم توجه به اقدامات و اقداماتی که منجر به ارتقای حقوق بشر در ایران می شود، خاطرنشان کرد: همانند گذشته، انتصاب انتصاب گزارشگر ویژه حقوق بشر برای کشوری مانند ایران که تحت فشار تروریسم اقتصادی آمریکا قرار دارد و همچنان به تعهدات خود در قبال شهروندان خود و جامعه بین المللی پایبند است، اساساً ناموجه و غیرسازنده است.

حاتب زاده گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام دموکراتیک و در چارچوب تکالیف دینی و پایبندی به قانون اساسی و سایر قوانین و معاهدات بین المللی، در راستای توسعه و ارتقای حقوق بشر در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی گام برداشته است. وی گفت: ابتدا عمیقاً بیدار شوید و اثرات مخرب تروریسم اقتصادی بر دسترسی ایرانیان به نیازهای اولیه از جمله اقلام پزشکی و دارویی را محکوم کنید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان به سازندگان و حامیان اصلی دستور کار گزارشگر ویژه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برخی از کشورهایی که بیشترین حملات بین المللی حقوق بشر را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند، تحریم های سرکوبگرانه ای را علیه مردم اعمال کرده اند. ایران، فروش سلاح های مدرن به جنایتکاران، همکاری راهبردی با رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و حمایت از گروه های تروریستی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید