انتقاد از عدم اجرای قانون مالیات برای خانه های خالی


ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877806

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرا نشدن قانون مالیات بر خانه های خالی گفت: برای حل مشکل مستاجران نیازمند قانون اجاره هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدباکر کلیباف در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 10 تیرماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی دو فوریت طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای مسکن، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی دغدغه جدی مستاجران است، مستاجران خواهند داشت. مشکلات تورم کنونی به همین دلیل طرح دوجانبه ای را برای کنترل و ساماندهی مسکن استیجاری ارائه کرده اند.

وی افزود: طرح کنترل و ساماندهی اجاره مسکن در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بررسی شد اما زمان زیادی برای بررسی این طرح صرف شد. از آنجایی که بحث اجاره مسکن به موضوعی حاد و مهم در سطح جامعه تبدیل شده است، در این اجلاس نیز این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قالیباف گفت: وزارت راه و شهرسازی چهار نفر را پیشنهاد کرد که بین سران قوا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در نهایت مواد اول و دوم این پیشنهادات به تصویب رسید. ماده 1 حدود 20 و 25 درصد اجاره بها سالیانه بود و ماده 2 برای اجاره نامه بود که هر دو تصویب و ابلاغ شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر طرح بررسی دو ماده دیگر را در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی داریم تا بحث مسکن به صورت اصولی در کشور پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اخیراً مجلس یازدهم طرح جهش به سمت تولید مسکن برای ساخت یک میلیون خانه در سال را تصویب کرد که اقدام قابل توجهی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره قانون مالیات بر مسکن آزاد گفت: بر اساس این قانون دو میلیون خانه خالی و انباشته باید وارد بازار مسکن می شد اما باید پس از یک سال تصویب به وزارت راه و شهرسازی تذکر بدهم. فقط چند صد خانه بر اساس خود اظهاری توسط صاحبان آنها شناسایی و مشمول مالیات می شوند. وزارت راه و شهرسازی باید این قانون را جدی‌تر بگیرد تا تاثیر آن بر بازار مسکن را ببیند.

وی افزود: در دوره کرون تصمیماتی برای افزایش 20 تا 25 درصدی مجوزها گرفته شد که باید در شرایط مقطعی آن را بپذیریم. از این رو الزامات تصمیمات گرفته شده و دقیق نیست. مجلس باید گام دیگری بردارد و قانون استخدامی را به طور کامل تصویب کند و آیین نامه ای در این زمینه ایجاد کند.

کلیباف تاکید کرد: طرح دو فوریتی کنترل اجاره بهای مسکن را به کمیسیون عمران مجلس ارسال می کنم تا این طرح در کمیسیون مذکور و وزارت راه و شهرسازی جعل شود. پیشنهادات او برای اعدام. برای تصمیم گیری چرخ دنده ها در این زمینه نباید عجله کرد تا شاهد کار پخته و کارشناسی شده باشیم و باید تا قبل از زمستان امسال قانون اجاره بها تصویب شود تا شاهد مشکلات بیشتری در این زمینه نباشیم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید