بانک ها باید قانون مالیات بر خانه های خالی را اجرا کنند

ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785679

سخنگوی مجلس شورای اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بانک ها از فعالیت تجاری خودداری کنند، گفت: بانک ها و بخش خصوصی باید قانون خانه های خالی را اجرا کنند و امتناع از اجرای این قانون قصور و متخلفان به حساب می آیند. گزارش دادگستری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا مرحبا در پاسخ به اظهارات اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه بخش قابل توجهی از خانه های خالی متعلق به اشخاص حقوقی و بانکی است، گفت: بانک ها باید از کارآفرینی پرهیز کنند و به ماهیت رسالت بانکی خود از جمله سایر موارد توجه کنند. موسسات قانونی.می تواند باشد.

وی ادامه داد: از ابتدا مشخص بود که افراد واقعی توانایی انباشتن این فضای زندگی را ندارند. برخی بانک ها احتمالاً در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند تا بتوانند سرمایه خود را حفظ کنند و سودآوری زیادی داشته باشند، اما در اقتصاد ما این به معنای نوعی رکود سرمایه است. ما اجازه نداریم به هر قیمت و دسیسه ای پیروز شویم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک ها نهادهایی هستند که وظیفه جمع آوری دارایی های مردم را بر عهده دارند و باید از آن در حوزه بهره وری استفاده کنند که این امر مثبتی در اقتصاد است، بنابراین کسب و کار کار مردم نیست. بانک ها.

وی ابراز امیدواری کرد: اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی بتواند ارکان اقتصاد را به روال اصلی خود بازگرداند و بانک ها به رسالت ذاتی و اصلی خود بازگردند.

مرحبا در عین حال گفت: این موضوع فقط مربوط به بانک ها نیست، نباید ابزاری برای ضربه زدن و حمله به بانک ها باشد، طبیعتا بانک ها می خواستند سرمایه خود را در خلاء نگه دارند، البته این رویکرد در بانک ها غیرقابل قبول است. نظام اقتصادی منافع و هزینه های آنها در حوزه تولید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بانک ها و بخش خصوصی باید قانون خانه های خالی را اجرا کنند. وقتی طرح به قانون تبدیل شد باید اجرا شود. مجازات ها به قوه قضائیه گزارش می شود.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید