انتقاد تند امام جمعه یاسوج از ساخت و سازهای بی رویه در روستا/ حادثه پایتخت خیانت و جنایت بود


ساعت: 14:24
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841874

آیت الله حسینی گفت: در همین شهر ساختمان هایی هستند که بدون نظارت در حال ساخت هستند. در دهه 1930 هیچ زلزله بزرگی رخ نداد، اما دیدیم که ساختمان های جدید تخریب شد که نشان می دهد نظارتی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح صبح زاگرس امام جمعه یاسوج در خطبه های نماز عبادت سیاسی این هفته خود و مردم را به تقوای الهی و پرهیز از گناه و تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) فراخواند و گفت: امام جعفر صادق می فرمایند این همه است. مسلمان موظف است ما را بشناسد و هیچ کس که ما را بشناسد و به ما ایمان داشته باشد و بداند که ما از روی دلسوزی نصیحت می کنیم و زیاده خواهی نمی کنیم این حقیقت است، این شخص باید مواظب اعمال خودش باشد، اگر ما دفاع کنیم. گناه و خطا، آیا توبه خواهیم کرد؟

آیت الله حسینی گفت: آخر شب حساب کنیم ببینیم چقدر خدا را اطاعت کرده ایم و چقدر گناه کرده ایم. اگر گناه کرده ایم، باید توبه کنیم. اگر امروز 10 کار خیر داشته ایم، فردا باید 20 کار خیر انجام دهیم، نماز خواندند و رفتند.

امام جمعه یاسوج اضافه کرد: واجب و واجب است هر روز از خداوند طلب هدایت کنیم، خطر انحراف وجود دارد، یادمان نرود که بگوییم «عهدنا صراط المستقیم» دنیا توبه کند تا رنج نبیند. ضرر، این روز روز بسیار سختی است.

آیت الله حسینی گفت: در این روز همه اعضاء ما درد می کند، گاهی انسان در دنیا از درد بیماری بیهوش می شود، در دنیا و در این روز خوشا به حال بنده ای که ظاهر دنیوی او را فریب دهد.

وی بیان کرد: گاهی برخی می گویند ببینید در کشور چقدر نعمت است و همه چیز خوب است، اما اینطور نیست. فریب سعادت انسانهای بی وفا و گناهکار را نخورید. اگر تمام دنیا به اندازه بال مگس بود که خدا کفر را به انسان نداد، دنیا در نظر خدا بیهوده است.

فرمود: خوشا به حال کسی که در دنیا برای آخرتش کار کند، مردم را برای آخرت یاری کند، برای آخرتش دعا کند و روزه بگیرد، جلوه های ظاهری دنیا انسان را فریب دهد و اشغال کند، آرامش انسانی که انسان ها را هدایت کند و هدایت کند. به دیگران توصیه می کند که اشتباه نکنند، این فرد می تواند یک فرد معمولی باشد، تأثیر کلمه مهم است.

امام جمعه یاسوج گفت: این بدان معنا نیست که در دنیا کاری انجام ندهد، بلکه زندگی دنیوی پلی است برای آخرت.

امام جمعه یاسود در خطبه دوم نماز عبادت سیاسی این هفته مردم را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت کرد و گفت: روزی امام برای رهبری بشریت می آید و اسلام را با خون خود زنده نگه می دارد. این بار بسته نمی شود «راه کفر و شرک بسته است، قرآن زنده می شود، روزی مردی مانند امام صادق (ع) نیاز به تبیین معارف اسلامی و تبیین تفسیر قرآن به او دارد. مردم، یکی از دلایل وجود امام معصوم این است که کسی باشد که حکمت و فهم معصومانه قرآن را برای مردم و بشریت به مردم بگوید، قرآن نیاز به تفسیر دارد، باید کسی باشد که قدم بگذارد. احکام بدون خطا، اکثر احکام اسلام را امام صادق (علیه السلام) بیان می کند، اگر این تعابیر قانون خدا نبود، ایشان از بین می رفت.


امام جمعه یاسود گفت: این احکام می گوید چگونه نماز بخوانیم، گاهی می توانی نماز بخوانی که درست است اما مقبول نیست، چند آیه در حج داریم، اما چند کتاب در حج داریم، امام در بلندی است. مقامی که امام رضا علیه السلام فرمودند عقل از درک امام عاجز است، او مانند شمع در مقابل خورشید است.

وی با اشاره به ولادت حضرت معصومه (س) گفت: حضرت معصومه شفاعت همه شیعیان است، کوم به وجود این بانوی بزرگوار مبارک است، این روز روز دختر است، باید در تربیت آنها دقت کنیم.

وی گفت: امروز فضای مجازی بیشترین آسیب را به دختران ما وارد می کند، حیا را از بین می برند، حجاب را بر سر دخترانمان پایین می آورند که این بسیار خطرناک است. بیایید این کار را بکنیم، مرد باید حیا باشد، حیا، حجاب و عفاف با انسانیت انسان پیوند خورده است، عده ای سعی می کنند جوانان ما را از حیا و دینداری و اخلاق دور نگه دارند، اگر تلاش نکنیم گناه بزرگی است. سخت آسیب دیده

امام جمعه یاسوج ادامه داد: این دختران مادران آینده کشور هستند. اگر این دختر خوب تربیت شود فردا بچه هایش خوب تربیت می شوند اما اگر فردا در خیابان رها شود مادر و همسر خوبی نمی شود می تواند همسر و پدر خوبی باشد.

آیت الله حسینی با استناد به رصد بازار گفت: مسئولان باید مراقب باشند، برخی به دنبال سوءاستفاده هستند، باید با گرانفروشان کار کنیم، کسانی که به بهانه ارز ترجیحی گرانی می دهند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به شهادت صیاد هدی گفت: دشمنان هرگز به کار آنها رحم نکرده اند و ما نباید مراقب باشیم.


وی به حادثه آبادان اشاره کرد و گفت: حرف و حدیث ها زیاد است، نشان می دهد نظارتی که باید در ساخت و ساز ساختمان ها انجام شود، انجام نشده است، برخی به دنبال منافع خود هستند، برخی دیگر منفعت ندارند. وجدان، شهرداری ها نظارت جدی دارند.

آیت الله حسینی گفت: چرا باید اینطور باشد، چرا با جان مردم بازی می کنید، چرا آبروی کشور و جامعه را کم می کنید، هزینه هایی که پرداخت می شود، چرا نظارت ها خوب شکل نمی گیرد؟ شهرداری ها و نظام مهندسی کار خودشان را بکنند، نروید.

آیت الله حسینی افزود: می بینیم که یک بار راه آسفالت می شود چند ماه بیشتر طول نمی کشد، مشکل چیست؟ آیا مواد مشکل دارند یا ما انسان هستیم؟ ما مردم مشکل داریم، تامین مالی می کنیم، خیانت و جنایت است، ساخت کلانشهر آبادان خیانت و جنایت بود، کی می داند مسئول خونریزی ها کیست.

وی گفت: در همین شهر ساختمان هایی هستند که بدون نظارت در حال ساخت هستند. این بسیار خطرناک است. در دهه 1930 زلزله بزرگی رخ نداد، اما دیدیم که ساختمان های جدید ویران شدند. این نشان می دهد که هیچ نظارتی وجود ندارد. “

وی گفت: در بحث ساخت و ساز باید مسائل اخلاقی را رعایت کنیم، گاهی اوقات رای دو واحد به راحتی منتقل می شود، این مسائل باید رعایت شود، آجری در وسط قرار می گیرد و آرا به راحتی منتقل می شود، درب خانه را باز می کنیم. وارد خانه دیگری ظاهر می شود، این مسائل باید رعایت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید