انتقاد تند روزنامه جمهوری اسلامی در خصوص حجاب

به نام اسلام و به نام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها امروز میلاد ایشان است، در جامعه ای که نه اسلامی است و نه با فرهنگ فاطمیه سازگاری دارد مقررات سختی را اجرا می کنند.

این روزنامه می افزاید: وقتی برای جلوگیری از بدحجابی یا بدحجابی از یک طرف حجاب می گیرید و از طرف دیگر در مصاحبه های تلویزیونی خود در مواقع ضروری و مناسب! از سخنان زنان و دختران محجبه و حتی گاهی بی حجاب، تأیید انقلاب و نظام و لزوم شرکت در انتخابات و راهپیمایی 22 باخمن را می گیرید و در واقع به کفرگویی دامن می زنید. این نتیجه استفاده از روش «یک سقف و دو هوا» است.

جمهوری اسلامی افزود: روش غلط دیگری که در اجرای احکام دینی کارساز نیست، گرفتن عدالت از جامعه و جایگزینی آن با تبعیض و فقر است و در عین حال به مردم می گویند که باید هر احکام اسلام را رعایت کنید. مردم به شما پاسخ می دهند که اول خود شما عدالت را در جامعه برقرار کنید و تبعیض و فقر و گرانی را از بین ببرید و بعد از ما انتظار داشته باشید که احکام اسلام را رعایت کنیم. عدالت یعنی حق با مردم است و کارکنان باید این واقعیت را درک کنند که اجرای عدالت انگیزه ایجاد می کند و مردم با چشیدن طعم عدالت خود به خود به احکام دین پایبند می شوند. یعنی «اجبار کردن» جواب نمی دهد، اما «انگیزه دادن» قطعاً جواب می دهد.