انتقاد رئیسی: در دنیا وقتی دولتی سر کار می آید دیگران به جای اینکه مردم را با نوشتن نامناسب ناامید کنند سعی در موفقیت آن دارند.

انتقاد رئیسی: در دنیا وقتی دولتی سر کار می آید دیگران به جای اینکه مردم را با نوشتن نامناسب ناامید کنند سعی در موفقیت آن دارند.

رئیسی گفت: بگذار کشور جلو برود. در دنیا این طور است که وقتی انتخاباتی برگزار می‌شود و یک نفر در راس امور قرار می‌گیرد یا یک دولت روی کار می‌آید، دیگران تلاش می‌کنند تا آن دولت موفق شود و آن اداره بتواند کارها را انجام دهد، نه اینکه مردم را ناامید کنند و خودشان را خالی کنند. قلب ها بله ایجاد ناامیدی هنر نیست.

سید ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه در همایش مدیران سراسر کشور اظهار داشت: خداوند با روزه و روزه زمینه رشد و کمال انسان و رسیدن به مقام الهی را فراهم کرده است. همه باید از این فرصت استفاده کنند، به ویژه مسئولان دولتی و عمومی. برای همه لازم است، توجه به این زمان لازم است.

رئیس جمهور با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان افزود: در روزگاری که با شما زندگی می کنیم، نسیم های رحمت الهی می وزد.

رئیسی گفت: همان گونه که باید به باغ رفت و بهار را درک کرد، باید دل را در معرض نسیم الهی سحر قرار داد تا این نسیم رحمت ببارد و دل را سبک کند. ما بهار را نمی فهمیم برای شناخت بهار باید به باغی بروی و گلهای روییده روی درختان را ببینی.

رئیس جمهور گفت: در بهار قرآن و بهار ماه رمضان باید خود را رسوا کرد و نسیم رحمت را در دلش وزید و قلب الهی و الهی شد.

رئیسی افزود: یکی از زمینه ها و راه های مهم تقرب به خدا، خدمت است. خدمت هم نگاه مادی دارد و هم نگاه انسان دوستانه و هم نگاه الهی. سه نما از سرویس وجود دارد. دیدگاه اول، نگاه مادی گرایانه است، در این زمین که هشت میلیارد انسان به نام انسان نفس می کشند، همگی ادعای خدمت به بشریت دارند. کسی نیست که بگوید ما نمی خواهیم به مردم خدمت کنیم، اما از چه دری و به چه انگیزه ای.

رئیس جمهور تصریح کرد: خدمت از نظر مادی منفعت طلبانه یا سود محور است. اساس منفعت این است که ببینیم خدمت کجا مفید است. این یک دیدگاه سود محور است.

رئیسی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز قدرت های بزرگ نمی گویند می خواهیم در آفریقا غارت کنیم، بلکه می گویند می خواهیم خدمت کنیم، اما نگاهشان مادی گرایانه است و رسماً اعلام می کنند که هر جا که برایمان سود داشته باشد حضور خواهیم داشت.

رائیزی گفت: دوم نگاه انسان گرایانه یا نگاه انسان گرایانه است. در اصطلاحات ما هم همین است، می گوییم دلم در آتش است یا نوع دوستی. دل انسان وقتی نان ندارد می سوزد. دل آدم وقتی می سوزد که سرپناهی نداشته باشد یا باید از کارش باز شود. این نگاه، نگاه بدی نیست، نگاه خیرخواهانه ای است. اما این نیز گامی در خدمت به دیگران از نظر نوع دوستی است.

رئیس جمهور گفت: اما مرحله و مرتبه ای از خدمت وجود دارد که خدمت به خداست. خدا رحمت کند آقای مطهری، تعبیر زیبایی دارد که می گوید نه به نام خدا و مردم قهرمان، بلکه بسم الله، بلکه راه خدا از طریق مردم است. اگر می خواهی خدا را راضی کنی، باید مردم را راضی کنی. رضایت جامعه، رضایت مردان به دنبال رضایت خداوند است.

رئیسی افزود: امام رضا(ع) یکی از راه های تقرب به خداوند متعال را گشودن گره از کار مردم پس از انجام فریضه و ترک محرمات و انجام فرائض دانستند. این میدان خدمت و تقرب به خدا و بنده خدا شدن در اختیار بندگان مردم در سراسر کشور است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: خداوند این زمینه را داده است که انسان با گره گشایی از زحمات انسان ها به او نزدیک شود. با گره گشایی می توانی رضایت خدا را جلب کنی. از امیرالمومنین علیه السلام می خوانیم که شب به خانه یتیمان و مستمندان رفتند و امروز زمین آماده گره گشایی و سفره های رنگارنگ و دل های شاد است.

رئیسی تصریح کرد: امروز با تدابیر و امکانات می توان مردم را از اضطراب نجات داد و برای فرزندانشان شغل مناسب فراهم کرد. امروز مادری در رنج است که فرزندان تحصیل کرده اش پشت میز نشسته اند. در حرم امام رضا خادم خادم بودم و مادری به من گفت چند نفریم. شما باید برای یکی از فرزندان من شغل ایجاد کنید. ما سعی خواهیم کرد با درآمدی که یک نفر دارد زندگی کنیم.

رئیس جمهور یادآور شد: خانواده با جابه جایی و اقدامی مانند اشتغال زایی خوشحال می شود. سرپرستان و کارمندان نباید سرعت مردم را کاهش دهند.

رئیسی گفت: چرا این کار چند ماه و چند روز به تعویق افتاده است؟ این کار می تواند به موقع انجام شود و بسیاری از خانواده ها را از نگرانی خلاص کند، تولید را تحریک کند، از موانع تولید جلوگیری کند، یک کارآفرین یا سرمایه گذار را به سرمایه گذاری امیدوار کند.

رئیس جمهور گفت: از تلاش های انجام شده در سال گذشته صمیمانه قدردانی می کنم. یک سال جدید، یک روح جدید و یک چشم انداز متحول کننده. موضوع اصلی بحث مقام معظم رهبری در مشهد بحث تحول بود.

رائیضی با اشاره به تحول درونی تصریح کرد: اولاً تحول درونی است. از خدا می خواهیم که این تحول را در ما ایجاد کند. نگاه ما باید نگاه مردم باشد، نگاه ما باید نگاه انقلابی و جهادی باشد، نگاه ما به انجام کارها باید نگاه ما باشد که چه کاری می توانیم انجام دهیم. نمی تواند، بودجه و اعتباری وجود ندارد، مگر می شود، اگر می شد، تا الان انجام می شد، این دیدگاه های مستأصلانه است، هم در کارگزار و هم در مردم ناامیدی ایجاد می کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: نگاه تحول آفرین اقتضا می کند که ما بخواهیم، ​​بدانیم و بتوانیم، یعنی باید بدانیم علم هست، می خواهیم انجام دهیم و می توانیم انجام دهیم. ما می‌خواهیم، ​​می‌دانیم، هم برای اپراتور و پیمانکار و هم برای کسانی که با او در تماس هستند، امیدوارکننده است.

رئیس جمهور با اشاره به مشکل اضافه برداشت برخی بانک ها توسط بانک مرکزی و آثار تورمی شدید آن، تاکید کرد: باید این مشکل حل شود و اضافه برداشت این بانک ها قاطعانه متوقف شود.

رئیسی با اشاره به سیاست های جدید ارزی کشور و بانک مرکزی و لزوم اجرای این سیاست ها توسط تمامی شرکت های صادراتی، تصریح کرد: اگر شرکتی ارز صادراتی خود را طبق دستور بانک مرکزی تحویل ندهد، مدیرعامل و هیات مدیره مدیران آن شرکت باید معاف شوند.

رئیسی گفت: بگذار کشور جلو برود. در دنیا این طور است که وقتی انتخاباتی برگزار می‌شود و یک نفر در راس امور قرار می‌گیرد یا یک دولت روی کار می‌آید، دیگران تلاش می‌کنند تا آن دولت موفق شود و آن اداره بتواند کارها را انجام دهد، نه اینکه مردم را ناامید کنند و خودشان را خالی کنند. قلب ها بله ایجاد ناامیدی هنر نیست.

رئیس جمهور افزود: هنر کار و تلاش است، هنر انجام وظیفه در قبال مردم است. یک نفر امروز به دولت یا مجلس آمده و مسئولیت وزارت یا استان را بر عهده گرفته است، همه باید به او کمک کنند تا در کارش موفق شود. نگاه باید به گونه ای باشد که گره گشایی کند و کار درست را انجام دهد.

رئیسی بیان کرد: نقد یکی از ویژگی های دولت است و قطعاً نقد به بهبود امور کمک می کند. نقد منصفانه و سازنده قطعا به نهادها کمک خواهد کرد و گوش دولت باید پذیرای انتقاد باشد، از کسانی که مشکلات را می یابند و راه حل ارائه می دهند قدردانی کنند. بنابراین ارتباط نخبگان ارتباط بسیار صحیحی است که باید همواره مورد استقبال همکاران قرار گیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: باید تلاش کنیم که دولت ارزان شود. اگر دولت زیاد هزینه کند باعث تورم می شود. دولت کم هزینه آن را دوست دارد. من از دوستانم در مجلس خواسته ام که تلاش کنند بار دولت را سنگین نکنند. بگذار دولت ارزان اداره شود. اگر دولت گران شود قطعا باعث تورم می شود.

رئیسی گفت: انضباط مالی در دولت بسیار مهم است. رهبری در سخنرانی خود در مشهد از جلوگیری از اسراف صحبت کردند. اولین مخاطب ما دولت ها هستند. البته مردم هم مخاطب هستند اما اول ما مخاطب هستیم. مردان و زنان باید به سازمان های خود نگاه کنند و از اسراف جلوگیری کنند.

رئیس جمهور گفت: در مورد آب، برق و گاز و مسائلی از این دست قطعا باید الگوی مصرف مشخص شود. تبلیغ الگوی مصرف صحیح در رسانه ملی و پلت فرم. این 106 میلیون، 114 میلیون یا 144 میلیون لیتر بنزین در روز مصرف می شود، تا کجا می خواهیم پیش برویم، البته کارخانه ها، پالایشگاه ها یا پالایشگاه های نفت دیگری هم راه اندازی کردیم.

رئیسی افزود: دولت باید با جلوگیری از اسراف از خود انضباط مالی را آغاز کند، بنابراین باید همه نهادها و ادارات مرتبط با خود را پاسخگو کنیم تا حرکتی ارزان و کارآمد داشته باشیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: رشد اقتصادی در سال های 1400 و 1401 بر اساس برخی آمارها بیش از 5 درصد و بر اساس برخی آمارها 4.4 درصد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید