انتقاد رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد بر روی مصوبات کاغذی


ساعت: 16:40
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910401

حوادث کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای راهبردی مطرح شد:

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات ترافیکی شهرهای مختلف استان پرداخت و گفت: یکی از مشکلات و راهکارهایی است که تنها روی کاغذ مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، جلسه اضطراری شورای راهبردی ظهر امروز شنبه 30 آبان ماه در سالن شماره یک استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست احمدزاده استاندار برگزار شد.

شهردار یاسوج در این جلسه به آخرین وضعیت دوربین های مداربسته خود اشاره کرد و گفت: این سوال به دعوت نامه گذاشته شد اما پذیرفته نشد و دوباره به مزایده رفت.

مقدم گفت: یک شرکت در این دعوتنامه شرکت کرد اما طبق مقررات آن شرکت نمی تواند در ارزیابی ها شرکت کند و یک شرکت در مناقصه و ارزیابی ها کافی نیست.

شهردار شهر یاسوج به برخی از اقدامات شهرداری پرداخت و ادامه داد: رنگ آمیزی نی های 1300 متری، خط کشی عابر پیاده و نصب تابلوهای راهنما و اصلاح هندسی میدان هفت سین، بلوار استان، تقاطع برنامه بودجه. و سایر نکات و همچنین ساماندهی چراغ راهنمایی از دیگر برنامه هایی است که برای آنها پیش بینی شده است.

جسارت مدیرکل دفتر فنی خاطرنشان کرد: در برخی از پوشال ها رنگ آمیزی مناسب انجام نشده و نظافت اولیه کمتر رعایت شده است.

مدیرکل راه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با حمایت مجتمع عمرانی و مصوبات کمیسیون راهداری نصب جداکننده در دستور کار قرار گرفت، دو قرارداد 10 کیلومتری در مسیر یاسوج – بابا میدان و یاسوج بسته شد. -مسیرهای شیراز به نیوجرسی.

محمدی افزود: رتبه اعتباری نیوجرسی حدود 30 میلیارد تومان است.

فرماندار در خصوص نیوجرسی گفت: کیفیت کار نیوجرسی پایین است، پیش بینی پیچ ها در برخی از محورها نامناسب است و شرایط مناسبی در گل زردی وجود ندارد، این مشکل بازتاب خوبی بر استان ندارد.

فرماندار با بیان اینکه به دلیل مشکلات نیوجرسی 5 تصادف فوتی داشته ایم، گفت: خطوط در مه خوب نیست.

احمدزاده گفت: اصل کار و فعالیت ها خوب است اما باید کیفیت را افزایش داد.

وی افزود: مسئولان برای درک شرایط مردم این مسیرها را در شرایط ترافیکی مانند مه و نبود علائم تردد کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به بررسی اقدامات ایمنی راه ها پرداخت و گفت: نصب 5 کیلومتر NJ در جاده کمربندی یاسوج، نصب خط 7 کیلومتری NJ یاسوج به سیشاد و همچنین و در محور دهدشت. به چرام، جاده پرس نیوجرسی همراه با خط تیره انجام می شود.

راستا با بیان اینکه در استان کارگاه نیوجرسی نداریم، گفت: پیمانکاران 120 درصد قیمت نیوجرسی را ارائه می دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه به بررسی آمار تصادفات پرداخت و گفت: در شش ماهه اول سال 1400 حدود 12 تصادف، در سال جدید 10 تصادف، 13 نفر در سال گذشته جان خود را از دست داده اند. فوت شده در سال جدید 10. کاهش 23 نفر داریم.

وی افزود: تعداد مصدومان نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ باهید به مشکلات ترافیکی در شهرهای مختلف استان پرداخت و گفت: یکی از مشکلات و راهکارهایی که فقط روی کاغذ مطرح شد اما اجرایی نشد بحث نظارت تصویری است که در مرکز استان اجرا نشد در حالی که در شهرهایی مانند لردگان گناوه، نورآباد، سپیدان، سیستم اجرا نمی شود نظارت تصویری دارند.

وی به عدم ساماندهی سرویس مدارس در صبح، ظهر و شب در محورهای جهاد، میدان انقلاب یاسوج پرداخت و ادامه داد: سامانه نظارت تصویری در کارگروه ماده 18 مطرح شد اما به این موضوع رسیدگی نشد و امسال هیچ اقدامی در این زمینه ها صورت نگرفته است.

سرهنگ پاوید به پاسخگو نبودن میادین در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: اصلاح آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی نبود پارکینگ خودرو در تمامی شهرها و عدم تعیین پارکینگ اهدایی را از دیگر مشکلات حوزه ترافیک عنوان کرد و ادامه داد: همچنین عدم تعیین تکلیف زمین تامین اجتماعی نیز از دیگر مشکلاتی است که پیگیری نشده است.

سرهنگ به پیش بینی اعتبارات برای بهسازی برخی از میادین شهر یاسوج پرداخت و ادامه داد: درخواست پیش بینی اعتبارات لازم برای انقلاب، جهاد، میدان مقاومت، اریوبرزن شهر یاسوج برای بهسازی این میادین را داریم.

این مسئول به جابجایی جمعه بازار و ایجاد ترافیک با وجود جلسات متعدد ترافیکی اشاره کرد و گفت: برای تحقق این موضوع دستگاه های مختلف نیازمند پیگیری مصوبات هستند.

سرهنگ پاهیت گفت: با توجه به کثرت شهدا و معلولان و نبود خودروهای مناسب برای آنان پیشنهاد می شود خودرویی برای خدمت رسانی به این قشر تعیین شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید