«انتقاد» رمز بقای آموزش و پرورش است و باید از مدرسه شروع شود/ تاج ثابت می کند هیچ چیز جای معلم و مدرسه را نمی گیرد.


ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823051

رحیمی نژاد گفت: نقد رمز ماندگاری و ماندگاری علوم تربیتی است و این مقوله باید در آموزش های کلان و خرد در جامعه تقویت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در هفته معلم در جمع اصحاب رسانه گفت: آینده هر جامعه در گرو نوع تلاش فرهنگی رسانه ها و تضمین کننده بصیرت عمومی است.

رحیمی نژاد افزود: امروز در جامعه ای چند صدایی هستیم که محور آن نسبیت گرایی، پذیرش هر آنچه هست و نفی همه اصول و پذیرش تغییرات پی در پی و پرهیز از چارچوب های منسجم و مصوب است. این نوع نگاه فراتر از آنچه تاکنون بوده است، می گوید: «این سوال برنامه ریزی شده است و می توان مطرح کرد که چگونه می توانیم اصول اسلامی را به عنوان یک اصل ثابت بخواهیم در این نوع نگاه به اینکه جامعه می تواند از چند رأی استفاده کند؟

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: وقتی صحبت از تربیت دینی می شود باید اصول ثابتی وجود داشته باشد و واقعیت این است که موفقیت در آموزش مستلزم اصلاح نگاه است و این به معنای کنار گذاشتن ارزش ها نیست. “

رحیمی نژاد خاطرنشان کرد: باید در مفهوم تغییر ذهنیت با تفکر منطقی و واقع گرایی تجدید نظر کرد چرا که تداوم در فرهنگ و آموزش مستلزم تغییر مفاهیم شبه تربیتی مانند عادت، اجبار و اجبار دانش آموز به انجام کاری مانند توانمندی است. توضیح، تفکر منطقی و بینش.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: استفاده از ابزار و مفاهیمی مانند تحمیل و عادت در زمانی که دانش آموز در محیط مدرسه است جواب می دهد و وقتی این محیط تغییر کرد دانش آموز این مسیر را ادامه نمی دهد و بعد فریاد و فرهنگ سازی می کند. برمی خیزد

وی ضوابط دادن به دانش آموز را یکی از پایه های اصلی آموزشی عنوان کرد و گفت: اگر معیارها و معیارهای رفتاری هر دانش آموزی تعریف نشود، به رفتار پایدار دانش آموزی دست نخواهیم یافت زیرا تفکر منطقی و بصیرت پشت ضوابط و معیارهاست. «در حال شکل گیری است.

رحیمی نژاد افزود: پرهیز از اجبار و پرهیز از اجبار و ایجاد زمینه برای خودانگیختگی در رفتار نیز سومین اصل و مبنای تربیت است و باید شرایط به گونه ای باشد که دانش آموز به میل خود وارد میدان شود. به آرامی

وی با درک ضرورت نقد و انتقاد دانش آموز، تاکید کرد: نقد رمز بقا و ماندگاری علوم تربیتی است و این مقوله باید در آموزش کلان و خرد در جامعه تقویت شود و با نقد معلم شروع شود. به وسیله خود دانش آموز باید خلأ تحصیل را به همان نسبت احساس کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به وجود مدارس در استان یزد گفت: اپیدمی تاج با همه آسیب ها حداقل باعث این باور شد که هیچ چیز جایگزین معلم و مدرسه در آموزش و پرورش نیست و ثابت کرد که معلمان. سخت ترین کار را در تاج دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید