انتقال پرونده مالیاتی ۹۲ شرکت و بنگاه بزرگ اقتصادی به هرمزگان با پیگیری دستگاه قضایی


به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه، ورود تخصصی رئیس قوه قضاییه به حل مسائل کشور از جمله موضوع ساماندهی به بنادر، گمرکات و اموال تملیکی، حوزه مالیات، رفع تصرف اراضی ملی و سواحل، جلوگیری از معطلی کشتی ها و موارد متعددی از این دست را نمونه های از گفتمان قوه قضاییه در کمک به دولت برای گره گشایی از مشکلات مردم عنوان نمود. 

قهرمانی با اشاره به تلاش‌های دادگستری هرمزگان برای دریافت مالیات از شرکت‌هایی که در این استان مشغول فعالیت هستند و مالیات خود را در استان دیگری پرداخت می‌کنند، افزود: زمانی در استان هرمزگان شاهد بودیم که هفته‌ای ٢-٣ مورد اعتصاب کارگری و پیمانکاران شهرداری شکل می‌گیرد و کار به‌جایی رسید که شهرداری در انجام کار‌های ابتدایی و تنظیف شهر خود نیز به مشکل برخورده بود. 

وی با اشاره به ورود دستگاه قضا در مشکلات شهری گفت: متوجه شدیم مالیات و ارزش افزوده ۹۲ تا از شرکت های و صنایع هرمزگان در ۱۷ استان دیگر پرداخت می شود و مکاتبات خود را با استان های مقصد و شرکت ها انجام دادیم که اوایل با واکنش های تند و منفی روبرو شدیم تا اینکه این توانستیم طی یک بخشنامه در تاریخ ۲۲/۱/۱۴۰۰از سوی  سازمان مالیاتی پرونده مالیاتی را به استان محل فعالیت برگردانیم. 

قهرمانی تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته برای اخذ مالیات شرکت‌های بزرگ استان، پرداختی مالیات این ۶ ماهه نسبت به دوره قبل ۶٣ درصد افزایش داشته است. خوشبختانه کار به جایی رسید که مدل کاری استان، طی بخشنامه‌ای در ٢١ اردیبهشت ١۴٠٠ توسط سازمان امور مالیاتی به سایر استان‌ها ابلاغ شد. 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با این روند ٣ هزار ۵٠٠ شرکت که ۶ ونیم هزار میلیارد تومان از مالیات خود را در استان دیگری که پرداخت می‌کردند، باید مالیات را در استان خود بپردارند تا مردم آن استان از عواید این مالیات‌ها برخوردار شوند. 

قهرمانی با اشاره به خدمات زندان الکترونیک و ملاقات تصویری الکترونیک نیز گفت: هم اکنون زندانیان با خانواده‌های خود ارتباط تصویری می‌گیرند و این اقدام برای اولین بار در این استان صورت گرفت و به دیگر نقاط کشور گسترش یافت.

وی در ادامه افزود: به منظور تسریع در روند خدمت رسانی به مردم و جلوگیری از ازدحام و تشکیل صف های طولانی انتظار در جایگاه های سوخت،  تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌های استان هرمزگان مستقر شده‌اند و بر رعایت نوبت و قوانین و مقررات در فرآیند سوختگیری نظارت می‌کنند.

قهرمانی گفت: اعضای تیم های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه ها شامل نمایندگانی از دستگاه قضایی، پلیس، کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، اعضای تیم های مهندسی جایگاه ها و کارشناسان فناوری اطلاعات است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار ارائه شده، صفر درصد از مجموع شکوائیه ها و دادخواست ها در هرمزگان ارجاع نشده است، گفت: به این ترتیب، دادگستری استان هرمزگان هیچ دادخواست و شکوائیه ارجاع نشده ای ندارد و حائز مقام اول کشور در این شاخص می باشد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین اعلام کرد: با هدف تسریع در جبران خسارت مصدومین و زیان دیدگان ناشی از تصادفات رانندگی، کاهش بار ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی و خدمت رسانی مطلوب، طرح پرداخت دیه تصادفات جرحی بدون تشکیل پرونده قضایی در استان هرمزگان وارد فاز اجرایی شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین گفت: اجرای طرح ارجاع مستقیم پرونده‌های تصادفات جرحی به بیمه‌ها با موافقت زیان دیده و همکاری شرکت‌های بیمه، ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه مردم، نقش مهمی در کاهش مشکلات موجود و ورودی پروند‌ها به دستگاه قضایی خواهد داشت.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید