انجام هماهنگی های تکمیلی برای ورود زائران اربعین حسینی به عراق


ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1895967

امیر عبداللهیان در گفتگوی تلفنی با فواد حسین پرسید؛

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای عراقی خود خواستار ساماندهی بیشتر دسترسی زمینی و هوایی برای بازدیدکنندگان از کشورمان و تسهیل ورود اتباع افغانستانی و پاکستانی از مرز زمینی ایران به عراق شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالخیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق از مهمان نوازی سخاوتمندانه دولت و ملت عراق از بازدیدکنندگان تشکر و قدردانی کرد. حسینی اربعینخواستار تدابیر بیشتر برای دسترسی زمینی و هوایی زائرین به کشورمان و همچنین تسهیل ورود اتباع افغانستانی و پاکستانی از مرز زمینی ایران به عراق شد.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز در این تماس تلفنی با قول مساعد برای پیگیری امور زائران اربعین، حضور وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در روز پنجشنبه (فردا) در بغداد را فرصت مناسبی دانست. بررسی دقیق تر امور و اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه.

وزیر امور خارجه عراق در پاسخ به سوال امیر عبداللهیان به گفتگوی مجدد با همتای سعودی خود در خصوص کمک به آزادی حاجی بازداشت شده در کشورمان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر شرایط برای آزادی وی فراهم شود. .

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در این گفت‌وگوی تلفنی درباره آخرین روند مذاکرات لغو تحریم‌ها نیز تبادل نظر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید