انحراف پیمانکار از پروژه برای تجلی – ابهام در مورد روند کار در میدان ارگ

ساخت خیابان تجلی و میدان ارگ معروف به مرکز گردشگری کرمان ماه ها به طول انجامید. میزبان در همین ارتباط ، آژانس مهر نیز در گزارشی با عنوان «میدان تاریخی کرمان برای 6 ماه انتظار بیهوده »، که در نهایت منجر به خروج پیمانکار از پروژه دیروز و ادامه کار شهرداری و مطابق با استانداردهای میراث فرهنگی شد. با این حال ، پروژه میدان ارگ توسط پیمانکار سابق ادامه می یابد ، که نگرانی هایی را در مورد تاخیر بیشتر در پروژه میدان ارگ ایجاد می کند.

با این حال ، باید دید که در ماه های آینده اجرای پروژه نمایش سریعتر توسط شهرداری دنبال می شود؟ همچنین به دلیل حجم زیاد کار در میدان ارگ و طبیعت تاریخی این مکان ، حساسیت زیادی در مورد کیفیت و سرعت کار در این میدان وجود دارد.

خروج پیمانکار از پروژه برای آشکارسازی / ابهام در مورد روند کار در میدان ارگ

مسئولیت پروژه در میدان ارگ به عهده پیمانکار است!

محسن پوراسماعیلی وی در جلسه هیات مدیره شهرداری کرمان که بیان می کند از سال 1378 قراردادی با پیمانکار برای شروع ساخت و ساز در میدان توحید و خیابان شهید تجلی منعقد شده است ، گفت: به گفته مدیر پروژه ، ساخت میدان توحید و خیابان توحید شهید تجلی تنها 20 درصد پیشرفت داشته است که بیشتر آن مربوط به حفاری است.

وی با اشاره به پیامدهای عقب ماندگی پروژه از زمان قانونی و نارضایتی تاجر تصریح کرد: میدان توحید (ارگ) و خیابان شهید تجلی به دلیل تاخیر در روند اجرای پروژه با مشکل مواجه شدند.

شهردار کرمان افزود: پیمانکار در حین آزمایش انتخاب شد اما نتوانست کار را به موقع به پایان برساند.

پوراسماعیلی وی با نارضایتی از پیشرفت پروژه ، جلسات متعددی را برای یافتن راه حلی برای پیشرفت کار اعلام کرد و گفت: ارگ کار می کند.

شهردار کرمان با بیان اینکه پروژه احداث جاده خیابان شهید تجلی توسط شهرداری به عنوان مامور حراست ادامه می یابد ، گفت: برای شروع کار در خیابان شهید تجلی مجوزها و مقدمات لازم اخذ شده است. ساخته شده اند

پوراسماعیلی وی افزود: به زودی فضای مقابل مغازه های خیابان شهید تجلی توسط شهرداری ساماندهی و اجرا می شود.

وی به تهیه مواد لازم توسط معاونت مالی و اقتصادی شهرداری کرمان اشاره کرد و افزود: در زمینه تامین نیروی کار و برنامه زمان بندی کار به معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری سپرده می شود.

سرپرست شهرداری کرمان زمان را عامل مهمی در موفقیت این پروژه دانست و گفت: در حال حاضر اولویت با خیابان شهید تجلی است؛ بنابراین لازم است در قالب تقسیم بندی و به شکل جذابیت کار کنید.

پوراسماعیلی وی با تأکید بر اینکه مأموران امنیتی در پیشبرد پروژه ها بسیار مثر هستند و کارایی لازم را دارند ، برای تکمیل پروژه به همکاری کامل و تعامل بیشتر بین بخشهای مختلف شهرداری ، به ویژه شهرداریهای مناطق اذعان کرد.

وی معتقد است سرعت کار اجرایی مستلزم همکاری بین بخشی است و گفت: نمونه چنین اقداماتی در تکمیل بهسازی پارک شورا و حیاط جلوی شهرداری در مرکز کاملاً مشهود است.

سرپرست شهرداری کرمان بر سرعت ، کیفیت و دقت در کار و توجه به جزئیات تأکید کرد و افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل بارندگی ، سعی می کنیم در اسرع وقت پروژه را اجرایی کنیم.

پوراسماعیلی وی افزود: طراحی خیابان شهید تجلی و میدان توحید ، طراحی و نوع مصالح را مشخص می کند و فقط کارهای اجرایی لازم است انجام شود.

سرپرست شهرداری کرمان با بیان اینکه طبق برنامه زمان بندی شده بخشی از کارها به ویژه خدمات به مناطق سبز باید در آخرین ساعات شب انجام شود ، خطاب به مدیران شهرداری ، گفت: برای همه ضروری است بخش های شهرداری برای مشارکت در این پروژه

پوراسماعیلی او همچنین خرید مواد و مستندات با کیفیت را ضروری می داند.

لحظات مبهم در اجرای این پروژه ها ، تفکیک دو پروژه در میدان تجلی و میدان ارگ از یکدیگر ، اجرای کامل پروژه در این دو پروژه با سرعت قابل توجه ، با رعایت اصل معماری سنتی بافت تاریخی کرمان و مطابق با بازار و بدنه میدان ارگ ، تکمیل دو پروژه فرم همزمان و توانایی پیمانکار در اجرای صحیح طرح ارگ ، در این زمینه فقط باید منتظر گذشت زمان باشیم.

دوستداران میراث فرهنگی در کرمان امیدوارند این پروژه ها شامل شوند بعد از کرونا روح جدیدی در گردشگری متلاشی شده در استانی است که دارای هفت اثر مشهور جهانی است.

دیدگاهتان را بنویسید