اندیشه امام راحیل ساختار ایدئولوژیک غرب را ویران می کند


ساعت: 14:55
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843629

محسن تهرانی مقدم گفت: این یک ساختار استراتژیک جدیدی است که در دنیا شکل گرفته است و ما به نظام سلطه می گوییم که شما بیایید در پازل ما بازی کنید، در زمینی که ما در اختیار ما قرار می دهیم بازی کنید و بازی کنید. جاها «نه، این برگرفته از ذهن امام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن تهرانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بهترین شاگرد امام در جهت دهی کشور به اندیشه امام راحل بودند، گفت: به این دلیل است که مقام معظم رهبری نیز همین گونه هستند. و همان فکری که امام داشتند. از ایشان پیروی کردند، برخی از آنها به عنوان ولی فقیه از شاگردان مستقیم امام بودند و برخی از شاگردان ایشان، مانند سعید حسن نصرالله، به عنوان ساختاری در هوتوهای یمن.



وی ادامه داد: بشار اسد و دیگران شاگرد مستقیم امام نبودند، بلکه شاگرد اندیشه ایشان بودند، یعنی اندیشه عدم ظلم، آزادی، عدم زورگویی، مقاومت و موفقیت را از امام به ارث بردند. که در جمهوری اسلامی ایران مستقر است، کمک های فکری و بحث عقیدتی که ترجمه کرده اند و مترجمانی که ایده مقاومت امام راحل را دریافت و بومی کرده اند و اکنون کار می کنند و از آن استفاده می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: اتفاقی که در لبنان و فلسطین می گذرد ممکن است عده ای بگویند برای خودشان برنامه و ایده دارند، اما این تصور درست نیست، چرا که می بینید این روابط ایدئولوژیک و تاثیر راهبردی چیست. بر ساختار استراتژیک جهان بسیار متفاوت است.

طهرانی مقدم افزود: در آمریکا و اسرائیل به مسئله سوریه نگاه کنیم!» رژیم متلاشی شده غرب بارها گفته است که بشار اسد باید برود. بشار می ماند.

رهبر معظم انقلاب این بحران را مدیریت می کنند و پیشنهاد شده است که اگر کل ساختار سوریه در نهایت شکست بخورد، اما باقی ماندن بشار اسد پیروزی بزرگی است که نظام سلطه نباید به آن دست یابد.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: در ادبیات بین المللی به آن اشاره شده است. خاورمیانه، غرب خاورمیانه، شرق، خاورمیانه، این تغییر ساختار ایدئولوژیک غرب آسیا که ما داریم اختراع می کنیم، یک نوع تفکر اصولی امام است، یعنی شما خود دنیا را تعبیر کنید، به دیگران اجازه ندهید. نام ببرم و به جای آن بگویم تو کجای دنیا بودی؟

وی افزود: مدعیان قدرت و ثروت خاورمیانه در اعترافات خود دودستگی دارند و به محض ورود این کلمه در ادبیات سیاسی جهان به آن اشاره می کنند و در بحث های خود می گویند خاورمیانه بزرگ، کوچک خاورمیانه را برای من در نظر می گیریم و به رهبری مقام معظم رهبری این را متحول می کنیم و بر آن فرهنگ سازی می کنیم. این نوع جدیدی از ساختار استراتژیک است که در دنیا در حال شکل گیری است. ما می گوییم شما باید بیایید و در پازل ما در زمینی که ما فراهم می کنیم بازی کنید. ما می توانیم آن را پخش کنیم و یک جاهایی پخش نکنیم، این برگرفته از ذهن امام است!

محسن تهرانی گفت: وقتی در این ساختار شکل می گیرد، می گوییم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، این حرف شاگرد امام است، حتی یکی دیگر از شاگردان امام، شهید بزرگوار بهشتی، می گفت؛ این حرف از شاگردان امام است. آمریکا می تواند ما را بکشد، می تواند به سرزمین ها حمله کند، اما در نهایت باید دید چه کسی در این نبرد پیروز می شود!؟ این موضوع مهمی است که در دنیا قابل تفسیر نیست.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: اگر تفکر شاگرد امام مبنی بر ابراز قدرت به نظام استکباری تبیین نشود، نتیجه به جهانیان نشان داده نمی شود و همه ادعای قدرت می کنند و مستکبران را می شناسند چرا که رسانه ها دست آنها و رسانه هستند. ابزار بسیار قوی است

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید به مردم خود سواد رسانه ای، نحوه استفاده از این رسانه و نحوه پذیرش اخبار آن، نحوه برخورد با اخبار داخلی را آموزش دهیم، گاهی برخی افراد نفوذی اخبار داخلی را خراب می کنند تا مردم خودشان آن را دانلود کنند. فضای مجازی که در آن اخبار جعلی منتشر می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید