انعقاد توافق منوط به پذیرش شروط ایران از سوی غرب است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ؛ ائمه جمعه در شهرهای مختلف استان یزد در خصوص موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی و مذهبی گفتگو کردند.


امام جمعه موقت یزد: انعقاد توافق منوط به پذیرش شروط ایران از سوی طرف غربی است.

آیت الله سید محمدرضا مدرسه ای امام جمعه موقت یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+4، اظهار داشت: مذاکرات هسته ای موضوع بسیار مهمی است و از اینکه دولت متشکرم است. تفکیک این مذاکرات از امور کشور به گونه ای که کمترین تأثیر را در مسائل اقتصادی و اجتماعی به طور جدی به دنبال داشته باشد.

وی افزود: البته تلاش دشمنان ما این است که تردید در مذاکرات را وارد بافت جامعه کنند تا بتوانند از آن سوء استفاده کنند.

عضو فقیه شورای نگهبان با بیان اینکه مسئولان ما در مسیر مذاکره هستند، گفت: اکثریت مردم می دانند که اگر طرف مقابل بخواهد خطوط و شروطی را که ایران ترسیم کرده امضا کند، این توافقنامه امضا می شود و اعلام کرد.

مدرسی ادامه داد: اگر این خطوط قرمز رعایت نشود امضای فایده ای ندارد و همه فشارها و تهدیدها باقی می ماند و حتی افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: از مسئولان می خواهیم خطوط قرمزی را که رهبر معظم انقلاب و شورای اسلامی ترسیم کرده اند با قدرت و قدرت دنبال کنند و به هیچ وجه از آنها عدول نکنند.

امام جمعه موقت یزد گفت: موضوع دیگری که این روزها مطرح می شود و غرب به آن دامن می زند، موضوع سلمان رشدی است، غرب حیله گر که اصلا مطرح کردن تحقیقات هولوکاست را جرم می داند و متفکرانش را جرم می داند. ورود به این منطقه او را به زندان می‌اندازد. اکنون بر سر موضوع سلمان رشدی، شورش و آشوب بزرگی به راه انداخته اند.

مدرسی یزدی تاکید کرد: اگر غرب به پاسداری از آزادی و حرمت قلم اهمیت می داد، این همه اندیشمند را صرفا به جرم تحقیق درباره هولوکاست به زندان نمی انداخت.


امام موقت بهاباد: پیری جمعیت یک بحران جدی برای آینده ایران است

حجت الاسلام محمدعلی اخوان بهابادی امام جمعه موقت بهاباد در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: جمعیت یک مسئله کلیدی برای نظام اسلامی و کشور ایران است که باید آن را گسترش داد و گفتمان کرد. .

وی افزود: زنگ خطر پیری جمعیت از سال 1391 به صدا درآمده است، اما متأسفانه در این سال ها تحرک چندانی صورت نگرفته است.

امام جمعه موقت بهاباد ادامه داد: در صورت ادامه این روند، ایران در چند سال آینده با کمبود نیروی کار جوان و در نتیجه نیروی کار مواجه خواهد شد.

اخوان اضافه کرد: در این صورت کشور با چالشی مواجه می شود که باید با مشوق هایی که به آن توجه شده است فرزندانی داشته باشند.

وی تاکید کرد: با حرکت جمعیت به سمت سالمندی طبیعی است که نیروی کار کارخانه ها و واحدهای تولیدی کاهش یابد و به گفته مسئولان در چند دهه آینده باید نیروی کار از کشورهای دیگر وارد کشور شود.


امام جمعه مرکز یزد: دستگاه های مختلف تا پایان رفع مشکلات سیل زدگان در کنارشان باشند.

آیت الله سید محمدکاظم مدرسه ای امام جمعه مرکز یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در موضوع سیل زدگان، مدتی که از این حادثه می گذرد تا پایان رفع مشکلات نباید موجب غفلت شود. افراد مرتبط با آنها، نهادها و سازمان ها باید پیگیر مشکلات مردم ناشی از سیل باشند و تلاش مسئولان و گروه های جهادی در این زمینه تاکنون قابل تقدیر بوده است.

وی با اشاره به برخی خدمات دولتی در حوزه بهداشت و درمان یادآور شد: حدود 366 قلم دارو تحت پوشش بیمه نبودند اما اکنون تحت پوشش هستند و 119 قلم داروی بدون نسخه نیز به زودی تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت. مقامات

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: در سه ماه گذشته نزدیک به 6 میلیون نفر بدون بیمه به صورت رایگان بیمه شده اند و 5 هزار میلیارد تومان نیز برای تامین بخشی از هزینه دارو و درمان بیماران مبتلا به بیماری اختصاص یافته است. صعب العلاج محسوب می شوند. .

مدرسی تصریح کرد: این اقدامات قابل ستایش است اما نظارت بر امور مربوط به دارو و درمان باید ادامه داشته باشد و برخی مشکلات حاکی از ناقص بودن یا جزئی و ضعیف بودن نظارت است و ممکن است خدمات و برنامه های در دست بررسی در مراحل اجرا به شدت نظارت شود تا خدمات در مسیر درست و کارآمد و برای جامعه مفید است.


امام جمعه ابرکو: به زودی بیش از 10 کارخانه کاشی و سرامیک در شهرستان ابرکو راه اندازی می شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه این هفته ابرکوه با اشاره به هدف قرار گرفتن سلمان رشدی توسط یک شهروند آمریکایی گفت: این اقدام هشداری به عاملان ترور سردار است. سلیمانی که می‌دانند، برای انتقام از سوی نیروهای غیبی مورد حمله قرار می‌گیرند.

وی افزود: شهرستان ابرکوه دارای 1.31 کارگاه مشمول قانون کار است که 8 هزار و 639 کارگر در این کارگاه ها مشغول به کار هستند.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: در آینده نزدیک با راه اندازی بیش از 10 کارخانه کاشی و سرامیک و فاز سوم تولید کارخانه فولاد سرمد، جمعیت شاغل شهرستان دو برابر می شود.

حسینی بیان کرد: 37 هزار و 500 نفر در بخش بیمه های اجتماعی بیمه شده اند و این سازمان به حدود دو سوم جمعیت شهرستان خدمات ارائه می دهد.

وی تاکید کرد: در حوزه مراقبت های اجتماعی می خواهیم مشکل مددجویان بهزیستی شهرستان را حل کنیم و به بخش مسکن و همسریابی مددجویان محروم خود توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حوزه فنی و حرفه ای باید در معاونت آموزشی خواهران و برادران نیازسنجی انجام شود و به معاونت آموزشی خواهران توجه ویژه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید