انقلاب اسلامی، گل سرسبد حقانیت در جهان

ساعت: 15:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781625

روحیه ایثار دست به دست هم می دهد، داستان ایثار از شهید تا نوجوانان دهه هشتادی که در راه انقلاب هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همه مردم ایران نقش آفرینی کردند، ملتی که به رهبری حضرت امام (ره) با استکبار و ظالمان روبرو شد تا سرانجام ریشه کن شود. حکومت پهلوی انقلابی که منجر به رنج و خونریزی شد. از جان خود دفاع کردند.

نسل جوان نقش خوبی در پیروزی انقلاب داشتند، پهلوی جان خود را فدا کرد و این خون درخت جوان انقلاب اسلامی ایران را سیراب کرد.

وقایع 13 آبان به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران سرعت بخشید و نقطه عطفی را در مسیر انقلاب رقم زد، از این رو تبعید امام خمینی (ره)، شهادت تعدادی از دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان. سه اتفاق مهم بودند که همیشه باقی خواهند ماند.

دانش آموزان در 13 آبان برای بهبودی با استکبار مواجه شدند، به خاک و خون کشیده شدند، سال ها شاهد حماسه های بی نظیری از این شخصیت ها خواهیم بود.

در آن روزها مریدان با هوشیاری و بیداری به میدان نبرد آمدند و نشان دادند که علاوه بر آموختن و عبرت آموزی، با روحیه شهادت طلبانه در میدان جنگ حضور داشتند و به جهانیان نشان دادند که برای پیروزی انقلاب از این گونه گل ها نثار می کنند. هماهنگ زندگی می کند

13 آبان را روز دانش آموز نامیده اند تا در تقویم به یاد بیاورند که در چنین روزی چه خون هایی برای پیروزی این انقلاب ریخته شد، دانشجویانی که با پیوستن به مردم نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشتند.

داستان ایثار از شهید تا نوجوانان دهه هشتاد

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی، دانشجویان مجدداً همراه با دیگر رزمندگان به نبرد با دشمن رفتند، بزرگانی که به جای کتاب و دفتر اسلحه گرفتند و برای مبارزه با دشمن به روی صحنه رفتند. برای نشان دادن روحیه ایثار و شهادت هرگز فراموش نخواهد شد.

شهید فهمیده نوجوان 13 ساله ای بود که در دوران جنگ تحمیلی حماسه ای بزرگ خلق کرد.

اما روحیه ایثار و فداکاری محدود به دانش آموزان زمان نبود، لذا جوانان دهه هفتاد و هشتاد نیز حماسه ای خلق کردند که ثابت کرد این فرهنگ شهادت نسل به نسل و نسل به نسل می گذشت.

چندی پیش قهرمانی به نام لندی، نوجوانی که درس ایثار را به خوبی آموخت و با روشنایی دل جان چند تن از هموطنان خود را نجات داد، بار دیگر ثابت کرد که همه این نوجوانان در مکتب امام (ره) تربیت شده اند. و انقلاب و در گام دوم انقلاب ها نیز نقش خود را به درستی ایفا می کنند.

اگرچه دشمنان با تهاجم فرهنگی سعی در انحراف جوانان و نوجوانان از جاده اصلی دارند، اما فرهنگ شهادت ریشه در ذهن و قلب هر ملت ایران دارد و مهمترین رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در ایران است. ایران.

نوجوانان و جوانان پرچمدار دفاع از انقلاب

مهدی اسماعیلی کارشناس سیاسی در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: جوان به دلیل بعد جوانی و روحیه ای که به محافظه کاری آلوده نیست آزاد است و در جفا و اعمالش شفافیت بیشتری دارد.

وی افزود: نقش جوانان در طول تاریخ همیشه موثر بوده است به طوری که ائمه زیادی در سنین پایین به امام رسیده اند که نشان می دهد ظرفیت های زیادی در جوانی وجود دارد که می تواند به موفقیت منجر شود.

این کارشناس سیاسی گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی ایران از پیروزی انقلاب تا دوران دفاع مقدس همواره محور کار روی دستان جوانان بوده و با بهره گیری از موفقیت های بزرگی به دست آمده است. ظرفیت جوانان

اسماعیلی بیان کرد: امروز نسل جدید به واسطه همین جوان ها روحیه فداکاری و گذشت بیشتری نسبت به دوره های گذشته دارد که یکی از مصادیق این روحیه استکبارستیزی جوانانی است که با استکبار و دشمنان مواجه شده اند. در آن سالها. .

وی گفت: این روحیه باعث می شود که اجازه تسلط بیگانگان را ندهند و جوانان امروز پرچمدار دفاع از انقلاب اسلامی ایران و پرچمدار مبارزه با فساد هستند.

این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه نسل جوان ظرفیت های زیادی برای کشور دارد، گفت: کسانی که در حوزه های مختلف مسئولیت دارند می توانند از ظرفیت جوانان در بخش های مختلف و با رفع موانع بر سر راه جوانان، شرایط و مسیرها استفاده کنند. «برای رسیدن به موفقیت این نسل.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: استخدام جوانان در عرصه های مختلف به ویژه در گام دوم انقلاب، هم افزایی ایجاد می کند و ما را به جلو می برد.

شهدای دانش آموز الگوی نسل جدید

سردار حبیب الله توکلی جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: امام از واقعه 13 آبان به عنوان انقلاب دوم یاد کردند و آن روز مسئولیتی است که باید آن را گرامی بداریم.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) گام اول انقلاب را به وجود آوردند و در سن 40 سالگی با استقلال توانستیم به سربلندی و پیشرفت برسیم. این مهم تا تحقق تمدن نوین اسلامی ادامه دارد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به نقش نسل جوان در گام اول انقلاب گفت: دوران هشت ساله جنگ تحمیلی بود که نشان از اقتدار و ایثار در دنیا داشت.

سردار توکلی گفت: دهه ها پیش جوانان با روحیه استکباری با ظالمان و نظام سلطه مواجه شدند و امروز وظیفه نسل جوان است که علم مبارزه با استکبار را داشته باشند و از این فرصت برای افشای منفوران و کثیف ها استفاده کنند. چهره استکبار.” با تمام دنیا آشنا شوید.

وی بیان کرد: در دهه اول انقلاب نوجوانانی چون شهید فهمیده و محمدی جان خود را برای دفاع از میهن فدا کردند و این شهدا الگویی برای همه دانش آموزان بودند تا در مبارزه با هر دشمنی پرچمدار باشند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: امروز مردم استان لرستان که همواره پا به پای مقام معظم رهبری هستند بار دیگر خشم و نفرت خود را از استکبار فریاد می زنند و به جهانیان اعلام می کنند که از میهن خود دفاع کنند. و ارزش ها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید