انگلستان به سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن معروف است.


ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901170

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران رژیم‌های غربی را رژیم‌های جنایتکار خواند که جنایات آن‌ها هزاران سال است که وجود دارد و گفت: انگلیس به سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» معروف است و اکنون همین انگلیس تبدیل به کشوری شده است. حامل حقوق مرد است و به ایران پیام می دهد. آمریکا نیز در این زمینه بدتر از انگلیس عمل کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در همایش رزمایش ایثار و مقاومت که با حضور جمعی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ برگزار شد، گفت: بهترین نعمت است. آنچه خداوند در زندگی دنیوی به انسان داده، «هدایت» است و بدترین بلایی که در زندگی به انسان می‌رسد، «سوء هدایت» است. بزرگترین هدایت «نبوت» است و بزرگترین مؤلفه این نبوت پیامبر اسلام است.

وی با بیان اینکه قرآن و سپس ائمه عطاران از گذشته تا امروز مایه هدایت مردم بوده اند، تصریح کرد: یکی از بهترین انواع هدایت، داشتن «ولی» است. ولیّی که دلبسته خدا و قرآن و سلسله پیامبر و اولیاء و ائمه باشد. این بزرگترین نعمتی است که خداوند به بشریت می دهد که در عصر کنونی فقط جمهوری اسلامی ایران این ویژگی را دارد.

ابوشریف جمهوری اسلامی ایران را تنها کشوری در جهان برشمرد که واقعاً اسلامی است و ادامه داد: اولین شخص و شخص در رأس نظام جمهوری اسلامی ایران ارادتمند به خدا و قرآن است. و همچنین سلسله پیامبران و اولیاء و ائمه. ایران در حال حاضر نمونه واقعی یک دولت اسلامی در جهان است. همه شیعه و سنی بر این باورند که وقتی انسان واقعاً شایسته باشد، می تواند انسان را در مراتب دنیوی و اخروی هدایت کند و اگر شایسته نباشد، انسان را به بدی و فسق می کشاند.

وی تاکید کرد: در ایران قیم وکیل است و همه شایستگی ها را دارد. ایران همه مؤلفه‌های رهبری بشریت را دارد و نه تنها ایرانیان را رهبری می‌کند، زیرا رهبری شایسته دارد و می‌تواند ملت را در همه سطوح مذهبی و سکولار رهبری کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران الگوی واقعی یک کشور اسلامی برای همه مسلمانان است. جمهوری اسلامی ایران الگوی همه مسلمانان نه تنها شیعه بلکه سنی است و الگوی همه ماست.

ابوشریف تصریح کرد که «علائم ضلالت» در دنیا آشکار است; «نشانه های هدایت» در دنیا نیز کاملاً مشخص است، خاطرنشان کرد: «حقیقت» در دنیا روشن است و خردمندان و خردمندان در این مورد اختلافی ندارند. فلسطین یک موضوع “حق مطلق” است و همه مسلمانان و حتی رهبران غربی می دانند که مسئله فلسطین یک موضوع حق است. مخصوصاً برای انگلستان که بر اساس اعلامیه بالفور وعده فلسطین را به یهودیان داده بود. حق فلسطین روشن است. حق فلسطین بر همه جهان و بشریت روشن است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به آیات قرآن یادآور شد: قرآن به صراحت اشاره می کند که بنی اسرائیل دو بار دنیا را به فساد کشیده اند و سپس نابود می شوند و رژیم صهیونیستی مبتنی بر فساد و استکبار.

وی درباره قدس و فلسطین با استناد به سخنان شهید سرلشکر قاسم سلیمانی توضیح داد: شهید قاسم سلیمانی چیزی به من گفت و آن این بود: اولین چیزی که در روز قیامت از ما می پرسند این است که برای قدس چه کردی؟ من واقعاً تعجب می کنم که برخی می خواهند مسلمانان را با جنایتکاران یکی بدانند. این اوج جهل و بی منطقی است. چگونه برخی جرأت می کنند مسلمانان را با جنایتکاران و ایران را با آمریکا و انگلیس یکی بدانند؟ این بالاترین نوع بی منطقی است که برخی افراد در جهان اسلام غرب را بر مسلمانان ترجیح داده است، فرق است بین کسی که به قرآن و اسلام و مسجد الاقصی معتقد است و مخالف اسلام و امت اسلامی است، من به اینها می گویم چطور می آورید. این موضوع به ذهن شما تصمیم می گیرید؟

ابوشریف رژیم‌های غربی را رژیم‌های جنایتکار خواند و گفت: انگلیس به سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» معروف است و اکنون همین انگلیس به چالشی برای حقوق بشر تبدیل شده و می‌فرستد. پیام به ایران آمریکا نیز در این زمینه بدتر از انگلیس عمل کرده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در پایان سخنان خود تاکید کرد: ما مردم فلسطین به خاطر جنایت انگلیس که اعلامیه بالفور و رژیم صهیونیستی را بر ما تحمیل کرد، 100 سال زندگی کرده ایم. هر روز شهید می شویم و اسیر می شویم. اگر مردم فلسطین در خارج از فلسطین باشند آواره می شوند و اگر در داخل باشند در زندان بزرگی به سر می برند و این به خاطر جنایت انگلیس است که پس از 100 سال همچنان از رژیم صهیونیستی حمایت می کند. برخی در علوم سیاسی می گویند با آن می توان ساخت، اما من می گویم هرگز نمی توان با دشمن ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید