اهدای خون؛ راهی برای تضمین سلامت بدن/زنان اهداکننده در حال ایجاد نسلی از ناجیان هستند


ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886803

نسیم خوش خلق گفت: اهداکنندگان خون باید با اطمینان خاطر به مراکز اهدای خون مراجعه کنند و خون خود را از بیماران و نیازمندان دریغ نکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نسیم خوش خلق بانوی با سابقه اهدای خون در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون گفت: بزرگترین مزیت اهدای خون برای شخص من احساس جان دادن به مردم بود و این احساس در سایر امور بی تاثیر نبود. زندگی من حس خوب نوع دوستی و احساس روحی و لذت بخشیدن به مردم غیر قابل وصف است.

وی با اشاره به اینکه اهدای خون وظیفه هر فردی است که باید در هر زمان آماده خون دادن باشد، افزود: اهدای مستمر و مستمر خون نه تنها باعث ضعف و ناتوانی جسمی نمی شود، بلکه غذای سالم سرشار از انواع پروتئین ها را نیز به دنبال دارد. و ویتامین ها همراه با ورزش بدن را جوان، شاداب و سرزنده می کند.

خوش خلق تصریح کرد: همان گونه که زنان ذاتاً زاینده و پرورش دهنده و حیات بخش هستند و خداوند این تعالی را به ما عطا کرده است، اهدای خون زنان نیز می تواند نسلی منجی خلق کند.

رکورددار اهدای خون تصریح کرد: همه اهداکنندگان خون از این خیرخواهی به احساس آرامش و رضایت می رسند و این ثمره اهدای خالصانه و بی قید و شرط آنان است که به خود فرد بازگردانده می شود.

وی گفت: بانوان استان ما می توانند همان گونه که به سلامت خانواده اهمیت می دهند بدون نگرانی از ایجاد مشکل جسمی پس از اهدای خون، پیشقدم شده و به سلامت جامعه کمک کنند. حدود 22 سال است که اهداکننده مستمر خون هستم و خیر، هیچ مشکلی برای اهدای خون نداشته ام.

خوش خلق گفت: مردم هرگز فکر نکنند با اهدای خون در زمان شیوع این بیماری برایشان مشکلی ایجاد می شود و در معرض ابتلا به کرونا قرار می گیرند و در آنجا تمام اقدامات بهداشتی رعایت می شود.

وی ادامه داد: اهدای خون راهی برای تامین سلامت بدن است زیرا قبل از اهدای خون، بدن توسط پزشک مستقر در سازمان بهداشت عمومی مورد ارزیابی قرار می گیرد که حتی می تواند مشکلات نهفته در بدن را شناسایی کند.

خوش خلق گفت: بسیاری از افراد جامعه اعم از زن و مرد نگران ایجاد فقر آهن هستند و به دنبال اهدای خون هستند و به همین دلیل تا زمانی که ذخایر آهن بدن به طور طبیعی تکمیل نشود از اهدای خون خودداری می کنند.

وی گفت: در صورت کم بودن ذخایر آهن در حین انجام آزمایش، فرد مجاز به اهدای خون نخواهد بود توصیه من به عنوان یک اهداکننده مستمر این است که حداقل یک بار پس از اهدای خون، حال خوب را تجربه کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید