اوج فروش سینمای چین / بدبختی فیلم هالیوود


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819442

فروش سینمای چین به دلیل جشنواره تاج به پایین ترین حد خود در یک سال اخیر رسیده است و فیلم های هالیوودی که در حال حاضر به فروش می رسند بیشترین آسیب را دیده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آسوشیتدپرس، فروش سینمای چین در هفته گذشته کمترین فروش سال را به ثبت رساند و صنعت فیلم به دلیل قرنطینه به دلیل کنترل اپیدمی تاج، باعث شد سینماهای این کشور تنها 12.6 میلیون دلار بفروشند.

در حالی که گسترش تاج در برخی از مناطق چین در حال رشد است – اگرچه هنوز در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر بسیار کم است – سیاستمداران در این کشور با محدودیت های شدید روبرو هستند.

این در حالی است که شهر 25 میلیونی شانگهای به عنوان مرکز گسترش کووید 19 همچنان سینماها را بسته نگه می دارد و این امر تأثیر زیادی بر فروش کلی سینما در کشور داشته است.

فروش سینما در چین تاکنون بالغ بر 2.20 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد کاهش داشته است.

هفته گذشته پرفروش ترین فیلم علمی تخیلی رولاند امریش در چین ماه بود که بین جمعه تا یکشنبه 3.2 میلیون دلار فروخت.

«اتاق فرار: تورنمنت قهرمانان» که روز شنبه افتتاح شد، در دو روز 1.9 میلیون دلار و «هتل ترانسیلوانیا: ترانسفورمانیا» که روز یکشنبه افتتاح شد، 1.8 میلیارد دلار جمع آوری کرد.

در حالی که 4 فیلم از 5 فیلم پرفروش این هفته هالیوود هستند و فیلم های “بتمن” و “آنچارتد” روبن فلیشر با بازی تام هالند، مارک والبرگ و آنتونیو باندراس در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند، باید گفت که فیلم های هالیوودی بدشانسی آنها با چیزهای زیادی روبرو هستند و به دلیل تعطیلی سینماها برنامه اکران آنها نامناسب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید