اولتیماتوم پلیس به خودروسازان: از فروش خودروهای غیراستاندارد جلوگیری می کنیم

اولتیماتوم پلیس به خودروسازان: از فروش خودروهای غیراستاندارد جلوگیری می کنیم

روهر نه : فرمانده معظم کل قوا به خودروسازان اولتیماتوم داده اند که اگر خودروسازان خودرویی تولید کنند که استانداردهای لازم را نداشته باشد، قطعا از فروش آن جلوگیری می کنیم.

سردار حسین اشتری در رزمایش طرح نوروزی نیروی انتظامی و امدادی در سال 1401 گفت: باید کاری کنیم که تصادفات رانندگی به حداقل برسد، البته کار زیادی انجام شد و طبق شاخص ها و استانداردها کاهش زیادی داشتیم. ، اما همین تعداد تصادف و تلفات نیز قابل قبول نیست و باید کاهش یابد.

وی با اشاره به تشکیل روز گذشته شورای عالی ایمنی راه و حمل و نقل ادامه داد: این جلسه 8 سال بعد و به ریاست رئیس جمهور و با حضور دستگاه های مختلف تشکیل شد و تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شد.

وی ایمنی و کیفیت خودروهای بومی را از جمله موارد مطرح شده در این نشست عنوان کرد و گفت: خودرو باید در دست مردم ایمن باشد و استانداردها از هر لحاظ رعایت شود. رئیس جمهور همچنین بر لزوم کار با وسایل نقلیه خطرناک تاکید کرد.

اشتری با اولتیماتوم به خودروسازان گفت: اگر خودروسازان خودرویی بسازند که استانداردهای لازم را نداشته باشد، قطعاً فروش آن را متوقف می کنیم.

فرمانده کل کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم تا آمار تصادفات به حداقل برسد، خاطرنشان کرد: معتقدیم با رعایت قوانین و مقررات لازم می توان با کمک همه دستگاه ها این آمار را کاهش داد. قوانین و دستورالعمل های راهنمایی و رانندگی اجرا می شود و قطعاً به این هدف خواهیم رسید.

سردار اشعری در صحنه های مختلف از حمایت های مردمی از مسئولان تقدیر کرد و گفت: از مردمی که در همه عرصه ها در کنار پلیس بودند تشکر می کنم و از آنها می خواهم در نوروز با ماموران ما در ماموریت پلیس همکاری کنند.

وی عاملان این حادثه را افرادی دانست که آرامش و سلامتی خود و سایر شهروندان را سلب می کنند و افزود: قاطعانه با این افراد برخورد خواهیم کرد. تاکید کردم که پلیس با تخلفات مقتدرانه اما محترمانه برخورد می کند.

اشعری با بیان اینکه اکثر رانندگان قانون مدار هستند، گفت: آن دسته از رانندگان قانونمند نیز باید بدانند که پلیس با تخلفات آنها برخورد خواهد کرد.

وی گفت: پیش بینی می کنیم سفر نوروزی امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یابد. این روزها پلیس در کنار مردم است.» از صبر و شکیبایی خانواده های مأموران و تمامی بستگان حاضر در طرح نوروزی تشکر می کنم.

فرمانده کل قوا در خصوص نقاط حادثه خیز ترافیکی کشور گفت: دو کار در این زمینه انجام شده است، کار کوتاه مدت که شامل بازکردن کانون ها برای رانندگان و دوم رفع این نقاط و ایمن سازی نقاط است. همچنین امیدواریم مشکلات صنعت خودرو حل شود.

به گفته وی بیش از 75 هزار نفر در سفرهای نوروزی آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید