اولویت اصلی شناسایی و دستگیری سریع سارقان خشن است


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893591

رئیس قوه قضائیه گفت: در حال حاضر اولویت اصلی شناسایی و دستگیری سریع سارقان خشن است. این افراد باید بدانند که جامعه ما جایی برای ایجاد بلاتکلیفی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محسنی آژه ای، رئیس قوه قضائیه امروز (دوشنبه، 7 شهریور) در جلسه امروز (دوشنبه، 7 شهریور) از برگزاری جلسه «بررسی راهکارهای برخورد با مجرمان جرایم خشن و سرقت های مسلحانه» از سوی دادستان کل کشور تشکر کرد. حضور مسئولین شهرستان فرجه و سایر دستگاههای ذی صلاح با توجه به ضرورت. وی بر شکل عملیاتی برگزاری چنین جلساتی تاکید کرد و تصریح کرد: در حال حاضر اولویت اصلی شناسایی و بازداشت سریع سارقان ظالم است. این افراد باید بدانند که جامعه ما جایی برای ایجاد عدم اطمینان نیست. بر این اساس، مأموران و نیروهای پلیس باید تیم‌های ویژه‌ای را برای شناسایی و دستگیری عاملان جرایم خشن در اسرع وقت تشکیل دهند. در صورت لزوم می توانند از دستگاه امنیتی برای شناسایی این افراد نیز استفاده کنند.

قاضی همچنین به مراجع قضایی ذیربط تاکید کرد: با رعایت مواد قانونی، در اسرع وقت به پرونده جرایم خشن و سرقت رسیدگی و مجازات های بازدارنده ای برای سارقان خشن با رعایت مواد قانونی در نظر گرفته شود تا درسی برای دیگران که مشکلات مشابه را تکرار نکنند..

رئیس کل دادگستری در ادامه تاکید کرد: محاکمه برخی از این افراد شرور و باتجربه باید به گونه ای انجام شود که مردم آگاه شوند و در نتیجه بازدارندگی بیشتری در جامعه ایجاد شود..

حجت الاسلام محسنی آژه ای در ادامه با گرامیداشت هفته دولت و قدردانی از زحمات شبانه روزی رئیس جمهور و اعضای دولت، تمامی ضابطان قضایی در دستگاه های مختلف را برای رفع مشکلات و معضلات کشور در ادارات و دستگاه های مختلف موظف کردند. حوزه‌هایی از جمله «رفع موانع کسب‌وکار»، «ایجاد اشتغال»، «مسدود کردن بسترهای مفسده»، «حل و فصل مشکلات صادرات و واردات»، «جلوگیری از تصرف منابع طبیعی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز» و «کنترل بازار» به دولت. کمک و کمک کنید.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به نزدیک شدن به هشتم شهریور روز مبارزه با تروریسم اشاره کرد و اظهار داشت: ایران قربانی تروریسم است; شاید هیچ نظام و کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران از تروریسم آسیب ندیده باشد و بسیاری از شخصیت های برجسته و برجسته کشور و نظام ما به دست گرایشات استکباری و ریاکاری کشته شده باشند. البته خون این شهدای والامقام باعث استحکام و بارور شدن درخت امروز جمهوری اسلامی ایران شده است. به گونه ای که دیگر این نظام با هیچ اقدام زیانباری از سوی دشمن متزلزل نخواهد شد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه بر تبیین و افشای هر چه بیشتر چهره جنایتکاران و تروریست ها و حامیان آنها تاکید کرد و گفت: نویسندگان و سخنوران در کشور ما، هنرمندان و تاریخ نگاران ما باید بیش از آنچه تاکنون انجام شده است انجام دهند. در افشای چهره جنایتکاران و تروریست های مرتبط با استکبار جهانی و حامیان استکباری آنها تلاش و کوشش می کنند. امروز بار دیگر شاهد بودیم که در کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی، گروه های تروریستی و تکفیری با پشتیبانی لجستیکی و سلاح های استکبار جهانی در صدد کشتار مردم در جوامع مختلف هستند..

قاضی با یادآوری نقش رژیم آمریکا در ایجاد گروه تروریستی داعش تصریح کرد: امروز سرکردگان گروه هایی که در اوایل انقلاب و در مراحل بعدی مردم ما را به وحشت انداختند چه کسانی هستند؟ کدام کشورها از این تروریست ها و جنایتکاران حمایت می کنند؟ اینها مواردی است که بیش از پیش نیاز به تبیین و تشریح دارد و ستاد حقوق بشر ما با کمک وزارت امور خارجه و سایر نهادهای مرتبط نباید اجازه دهد جنایات این گروه ها به فراموشی سپرده شود..

وی تصریح کرد: لازم است موارد مربوط به اقدامات جنایتکارانه گروه های تروریستی علیه مردم ما برای نسل جوان تبیین شود. زیرا شکست در این امر باعث می شود شرکت های تبلیغاتی رژیم جای «جلاد» و «شهید» را عوض کنند و کسانی را که دستشان به خون بیگناهان و مردم آغشته شده است طلبکار کنند..

حجت الاسلام محسنی اژی در جلسه امروز شورای عالی قضایی با اشاره به ارائه گزارش تحقیق و تفحص مجلس در خصوص فولاد مبارکه به قوه قضائیه، مجددا خطاب به دادستان تهران و تاکید بر تعیین ویژه شعبه، برای مقابله با این مشکل و همه جوانب. پرونده مذکور باید با نهایت دقت مورد بررسی قرار گیرد تا حق و عادلانه انجام شود.

رئیس قوه قضائیه در خاتمه گفت: در رابطه با دریافت بسیاری از این گزارش‌ها به‌ویژه در مواردی که اعضای استفساریه اعلام کرده‌اند هنوز جمع‌بندی نهایی را تکمیل نکرده‌اند و هنوز همه دفاعیات را نشنیده‌اند، گاهی اوقات تند. اخبار و مشکلاتی در سطح جامعه منتشر می شود که مسئولان تحقیق این خبر را قبول ندارند. همچنین در پرونده اخیر فولاد مبارکه نیز برخی از نمایندگان مجلس توضیحاتی ارائه کرده اند. بنابراین لازم است گزارش تحقیق و تفحص اخیر مجلس در اسرع وقت و با نهایت دقت و انصاف و رعایت موازین قانونی و به میزانی که مطابق قانون است پیگیری و بررسی شود. و حقیقت با عقل به مردم منتقل شود و این مقدار از دیگری را که با واقعیت در تضاد است و ذهنیت هایی را به وجود آورده است به مردم توضیح دهد.

دیدگاهتان را بنویسید