اولویت من جذب و حفظ سرمایه گذار است

ساعت: 16:07
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796472

آنچه در نشست رسانه ای استاندار آذربایجان شرقی رخ داد:

150 نماینده رسانه با استاندار آذربایجان شرقی دیدار و در خصوص مشکلات استان و خبرنگاران صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی، شب گذشته بیش از 150 نماینده رسانه با استاندار آذربایجان شرقی دیدار و در خصوص مشکلات استان و خبرنگاران گفتگو کردند.

در این نشست حدود 20 خبرنگار استان به تشریح مسائلی همچون مشکلات اقتصادی و صنعتی استان، مشکلات مسکن خبرنگاران، مشکلات ترانزیت استان و… پرداختند.

عابدین هورام پس از شنیدن سخنان و مشکلات خبرنگاران با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: امروز پس از شهادت حاج قاسم انسجام و وحدتی به وجود آمده که همه مدیران و کارکنان می خواهند مردی مانند مردان باشند. حاج قاسم.»

وی گفت: این دیدار فرصت خوبی برای من بود تا صحبت های شما را بشنوم.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در این راستا رسالت اصلی دولت رشد، ثبات اقتصادی، اشتغال زایی، ارتقای بهره وری و برقراری دیپلماسی منطقه ای با استفاده از ظرفیت های مرزی است.

وی با اشاره به اینکه هیچ مانعی بین مسئولان و مردم وجود ندارد، گفت: اعتماد متقابل موجب همکاری مردم و دولت می شود و اقناع افکار عمومی برای پیشبرد برنامه ها ضروری است.

تفویض اختیارات به مدیران بارقه امیدی برای تغییر است

هورام با بیان اینکه اقناع از طریق گفتار درمانی امکان پذیر نیست، بیان کرد: بار اصلی مشکلات کشور بر دوش دولت است و نمی توانیم مشکلات ایجاد شده توسط دولت قبل را بهانه ای برای حرکت نکردن قرار دهیم. تاکید مداوم بر گذشته مشکلات را حل نمی کند.

وی گفت: ما برنامه های اساسی برای حل مشکلات و تغییر داریم. مسائل ملی هستند.

استاندار آذربایجان شرقی موضوع بعدی را استفاده از ظرفیت استان و جلوگیری از خروج سرمایه های انسانی و مادی دانست و گفت: در این مدت دو ماه با بیش از 100 نفر صحبت کردیم تا امید به بازگشت سرمایه های مادی و انسانی داشته باشیم. انتقال آب خلیج فارس به مرکز کشور که بزرگترین پروژه آبی کشور است توسط سرمایه گذاران استان در حال انجام است اما منتظر ردیف اعتبار سالانه برای انتقال آب از ارس به تبریز.

وی ادامه داد: خدای ناکرده به دنبال جذب سرمایه گذار در حوزه انرژی و آب هستیم چرا که اگر این مشکلات حل نشود و سرمایه انسانی را صرفه جویی نکنیم نباید شعار توسعه استان بدهیم. “

هورام گفت: 8 هزار معدن در استان داریم که کمتر از یک سوم آن کشف شده است و یکی از طرح های تحولی ما در حوزه معدن است. قوانین ما هم جنبه منفی دارد و هم جنبه مثبت، اما در استان فقط از قوانین سلبی استفاده می شود و نتیجه آن فرار سرمایه ها از آذربایجان شرقی است.

برای توسعه استان سرمایه گذاران را می کشم

وی با تاکید بر اینکه باید فرش قرمز به روی سرمایه گذار انداخته شود، گفت: باید بتوانیم مشکلات سرمایه گذاران فعلی را حل کنیم، موانع سرمایه گذاری را برطرف کنیم و استان را به خوبی معرفی کنیم و مجموعه منفی نیروی انتظامی را حل کنیم. از آنجایی که در غیر این صورت به رشد سالانه 8 درصدی نخواهیم رسید، سرمایه گذاران را نیز تشویق به توسعه استان می کنم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پروژه های قرارگاه خاتم در استان تعطیل است، گفت: از فرمانده قرارگاه خاتم دعوت کردیم و از پروژه های تحریک انتقال آب از ارس به تبریز بازدید کردیم و امیدواریم این پروژه به نتیجه برسد. تکمیل شد. در کمتر از سه سال.”

او به خبرنگاران گفت: از انتقاد منصفانه دست نکشید، اما از تخریب بزدلانه بپرهیزید. پس از چهار سال مسئولیت در استان، علیرغم برخی تخریب ها از کسی شکایت نکرده ام، اما رسانه ها و مطبوعات نباید بدون دلیل و مدرک باعث تشویش اذهان عمومی شوند.

هورام در پایان با بیان اینکه از وضعیت این ورزش در استان راضی نیستم، خاطرنشان کرد: در این دو ماه تیم های متعددی مانند تکواندو و شنا را بازگرداندیم که منحل و یا به استان های دیگر منتقل شدند. او باید تغییری ایجاد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید