منطقه آزاد تجاری قصرشیرین نیازمند جذب سرمایه گذار است

ساعت: 09:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800171

خجت الاسلام سید جواد حسینی کیا گفت: در حال حاضر منطقه آزاد تجاری قصرشیرین نیازمند جذب سرمایه گذار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای چندین ظرفیت بزرگ است که می توان از آنها برای مقابله با معضل بیکاری استفاده کرد اما برخی از این ظرفیت ها مغفول مانده است.

وی صنایع تبدیلی را یکی از ظرفیت های کرمانشاه عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه پتانسیل کشاورزی در کرمانشاه زیاد است، نتوانسته ایم ارزش افزوده ای برای محصولات کشاورزی داشته باشیم در نتیجه این ظرفیت نیز مغفول مانده است.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: ظرفیت گردشگری و میراث در استان کرمانشاه کمتر از ظرفیت بخش کشاورزی نیست اما نتوانستیم کرمانشاه را به دنیا و کشور معرفی کنیم و از ظرفیت گردشگری استان استفاده کنیم.

وی افزود: مرز خسوری قدیمی ترین مرز کشور و نزدیک ترین مرز به عتبات عالیات است، اما از این ظرفیت استفاده نشده است، هرچند گاهی به دلیل مشکلات امنیتی در آن سوی عراق نتوانسته ایم از گردشگران مذهبی استفاده کنیم. “

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین برای استفاده از ظرفیت دیگر استان کرمانشاه، مجمع نمایندگان و استاندار جدید باید تلاش کنند راه آهن کرمانشاه را به خط آهن خسروی متصل کنند زیرا خط راه آهن کرمانشاه، متصل به خط ریلی خسواری و فراتر از عراق، می توانیم کریدور ریلی بین دو کشور ایجاد کنیم و این ظرفیت بزرگی خواهد بود و ما را در مسیر توسعه راه آهن قرار می دهد و می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. برای حمل و نقل مسافر و کالا.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: یکی دیگر از ظرفیت های موجود ظرفیت منطقه آزاد تجاری کسرشیرین است که با تلاش فراوان در مجلس دهم به تصویب رسید. البته خیلی از این نمایندگان الان در مجلس نیستند اما منصفانه در این راستا تلاش کرده اند.»

وی افزود: دولت در لایحه خود نام منطقه آزاد تجاری کرمانشاه را ذکر نکرد اما با اقدام بعدی مجلس نمایندگان مجبور شد لایحه خود را پس گرفته و کسر شیرین را به فهرست مناطق آزاد تجاری اضافه کند و پس از دوباره -در مقدمه این لایحه، این موضوع نیز با تلاش نمایندگان مجلس به تصویب رسید.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: با وجود اینکه برخی از نمایندگان در رابطه با تصویب منطقه آزاد تجاری کسرشیرین به نمایندگی از آنها کار را به پایان رسانده اند، اما کار مجمع نمایندگان در دور دهم مجلس بوده است.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ظرفیت عظیمی است که باید اجازه دهیم بخش خصوصی در این راستا تلاش کند و تمام مزایای 20 تا 30 ساله را بدهد. در غیر این صورت منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ایجاد نخواهد شد و دولت قادر به ساخت آن نخواهد بود.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: اگر منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را به یک شرکت بزرگ و یا در قالب کنسرسیومی متشکل از چند شرکت بزرگ واگذار کنیم و کسب و کار برای آنها سودآور باشد، جهشی در استان و گامی بلند به سمت آن ایجاد می شود. توسعه و اشتغال در استان

وی افزود: در حال حاضر منطقه آزاد تجاری قصرشیرین نیازمند جذب سرمایه گذار است.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: با وجود اینکه منطقه آزاد ارس جایگزین منطقه آزاد قصرشیرین شده است، اما مسئولان منطقه نیز در این جلسه گفتند که نمی توانند سرمایه کلانی را برای سرمایه گذاری در دولت قصرشیرین اختصاص دهند، باید واگذار شود. به بخش خصوصی و شرکت های بزرگ، 20 تا 30 سال سود می دهند تا سرمایه گذار حاضر به سرمایه گذاری شود وگرنه این منطقه به زودی شکل نمی گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید