اولویت وزارت نفت استفاده از سوخت پاک در نیروگاه ها برای مقابله با آلودگی هوا است

ساعت: 19:45
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782434

اوجی با تشریح برنامه‌های کوتاه‌مدت خود برای مقابله با چالش تامین گاز و سوخت در آستانه کمیسیون انرژی مجلس آتی، گفت: اولویت اصلی ما استفاده از سوخت پاک در نیروگاه‌ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد اوجی وزیر نفت امروز (یکشنبه 16 آبان) پس از شرکت در نشست مشترک وزرای صمت و نیرو با اعضای کمیسیون انرژی مجلس و خبرنگاران و تشریح جزئیات این جلسه، گفت: نمایندگان نگرانی هایی در خصوص تامین گاز و فصل زمستان داشتند. سوخت ما همچنین اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت خود را برای تامین سوخت مشخص کرده ایم تا بتوانیم با کمترین چالش در زمستان پیش رو زنده بمانیم.

وی افزود: همچنین برنامه های 4 و 8 ساله وزارت نفت برای تولید گاز از جمله سرمایه گذاری در میادین گازی در بخش بالا، پالایشگاه ها و خطوط لوله برای افزایش فشار گاز به نمایندگان تشریح شد. “

وزیر نفت تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن سال بودجه سال آینده، نیازهای وزارت نفت برای تامین مالی پروژه های مختلف مطرح شد و نمایندگان قول همکاری در این زمینه برای رفع مشکل تامین مالی تولید و جبران خسارت دادند. کسری گاز سال آینده خیر

اوجی درباره اقدامات انجام شده برای تامین گاز زمستانی و جلوگیری از آلودگی هوا پس از سوختن مازوت در نیروگاه های زمستانی توضیح داد: حداکثر فشار تولید را از میادین مستقل و مشترک گاز خواهیم داشت.

وی گفت: اولویت اصلی وزارت نفت استفاده از سوخت پاک برای نیروگاه ها است. وی افزود: با توجه به چالش‌های سال گذشته، امسال سوخت مایع برای نیروگاه‌ها تعیین شده است، در واقع حدود 450 میلیون لیتر بیشتر از ذخیره‌سازی ما در مخازن در سال گذشته است، بنابراین زمستان را با چالش کمتری پشت سر خواهیم گذاشت.

اوجی گفت که در حال بررسی نوسازی پالایشگاه ها برای بهبود کیفیت سوخت است و پروژه های خاصی برای پالایشگاه های آبادان، تهران و تبریز شناسایی شده است. یک روغن کوره مطابق با استانداردهای یورو 4 و 5 یورو ساخته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید