اولین اژدر اتمی روسیه در آستانه راه اندازی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های دولتی روسیه گزارش دادند که اولین محموله اژدر هسته ای پوسایدون روسیه تولید شده است.

پوزیدون یک اژدر ضد کشتی است که قادر به حمل کلاهک هسته ای است. این سلاح اولین بار در سال 2018 معرفی شد.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از یک منبع نظامی روسیه که نامش فاش نشده است، گزارش داد که پوزیدون چندین آزمایش را پشت سر گذاشته و در آزمایش قدرت هسته ای موفق بوده است.

البته ایتارتاس گفته است که وزارت دفاع روسیه هنوز این تحولات را تایید نکرده است.

این منبع به نقل از تاس گفت: اولین مجموعه از بمب های پوسایدون ساخته شده است و به زودی روی زیردریایی هسته ای بلگورود نصب خواهد شد.

این اژدر می تواند تا 10000 کیلومتر زیر آب سفر کند و سپس در نزدیکی ساحل منفجر شود و یک سونامی رادیواکتیو ایجاد کند. این اژدر هسته ای در سال 2018 توسط روسیه ارائه شد که البته اولین تصاویر در سال 2015 به بیرون درز کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی در مارس 2018 گفت که روسیه در حال توسعه این اژدر همراه با برخی ابر سلاح های دیگر است. یک سال بعد، روسیه ویدئویی از آزمایش خود را منتشر کرد.

چند ماه قبل از سخنرانی پوتین، ارتش آمریکا در گزارشی اعتراف کرد که روسیه در حال ساخت اژدر هسته ای است.

آمریکا شبکه ماهواره ای را برای ردیابی این گونه اژدرها فعال کرده است، اما قادر به شناسایی این اژدرها در زیر دریا نیستند. زیردریایی “بلگورود” 184 متر طول و 15 متر عرض دارد و می تواند با سرعت 60 کیلومتر در ساعت در زیر آب حرکت کند. ابر اژدر پوزیدون یک پرتابه 24 متری است که قادر به حمل کلاهک هسته ای است.

دیدگاهتان را بنویسید