اژدر هاوت، سلاحی ایرانی که نیروی دریایی آمریکا از آن استفاده نمی کند


ساعت: 18:41
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885684

یک سایت تخصصی نظامی نوشت ایران یک اژدر بسیار پرسرعت دارد که نیروی دریایی آمریکا فاقد آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک سایت تخصصی امور نظامی در تحلیلی به اژدرهای پیشرفته ایران و روسیه اشاره کرد و نوشت روسیه و ایران اژدرهایی دارند که نیروی دریایی آمریکا فاقد آن است.

سایت آمریکایی «19 فورتی فایو» روز سه شنبه در مقاله ای به قلم «هریسون کاس» نوشت که دو دشمن اصلی آمریکا، روسیه و ایران، دارای اژدرهای ضد حفره هستند. آلمان و ایالات متحده تنها کشورهای دیگری هستند که می توانند برای مقابله با این سلاح جدید سلاح تولید کنند.

بر اساس این گزارش، همانطور که از نام این سلاح پیداست، این اژدر از یک هایپرحفره برای حرکت در آب با سرعتی بالاتر از اژدرهای معمولی استفاده می کند. حباب به دست آمده اصطکاک را تا حد زیادی کاهش می دهد و به اژدر اجازه می دهد تا با سرعت های بالاتر حرکت کند.

این وب سایت در ادامه به مشکل فنی این اژدرها و تولید آنها در روسیه پرداخته و در زمینه ایران نیز نوشته است که ایران نیز دارای یک اژدر هیپرکاویتاسیون به نام ماهی است.

اکثر کارشناسان بر این باورند که ایران اژدر «V-111 اشکفال» را برای ساخت حوت بازسازی کرده و این اژدر از سال 2006 در خدمت بوده است. ایران اعلام کرد که اژدر هیپرکاویتاسیون خود را از روی یک کشتی در تنگه هرمز با موفقیت آزمایش کرده است. اژدرهای هایپرکاویتیشن علیرغم سرعت بالایشان، بردی کمتر از 10 مایل دارند.

هاوت یک موشک سطح به دریا و اژدر با قابلیت هایپرکاویتیشن راکتی تولید شده در ایران است که اولین بار در رزمایش پیامبر اعظم در سال 2005 آزمایش شد.سرعت این موشک 100 متر بر ثانیه است که 3 تا 4 برابر بیشتر است. از سرعت اژدرهای معمولی.

گفته می شود به دلیل قدرت و سرعت بالای اژدر هووت، اهداف سطحی و زیرزمینی نمی توانند از دست این سلاح بگریزند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید