اولین واکسن Omicron ایران برای تزریق عمومی تایید شد


ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882798

پس از انجام آزمایشات بالینی واکسن ایرانی امیکرون و ارسال مدارک و نتایج، مجوز تزریق عمومی این واکسن توسط وزارت بهداشت به صورت رسمی صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به طور رسمی مجوز تزریق اورژانسی برکت پلاس، تنها واکسن انحصاری امیکرون ایران را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، زمستان سال گذشته و تنها 29 روز پس از شناسایی سویه Omicron، متخصصان گروه دارویی برکت واکسن اختصاصی Omicron و پس از موفقیت در فاز حیوانی با مجوز کمیته اخلاق و سازمان غذا و دارو تولید کردند. اولین ایرانی واکسن ضد اومیکرون تحویل داده شد مرحله آزمایش انسانی.

d699eeeb f800 4912 ac7b 8c0bb084a2f3 خبر خاکستری

در ادامه آمده است: به دنبال موفقیت و اثربخشی 100 درصدی واکسن جدید ایران برکت برای سویه Omicron در مرحله آزمایش و بایگانی حیوانی، کارآزمایی بالینی این واکسن در اوایل اسفند ماه 1400 با تزریق واکسن برکت پلاس به 210 آغاز شد. داوطلبان

در این مطالعه، واکسن کوویران برکت پلاس به 210 داوطلب که دوز اول و دوم یکی از دو واکسن برکات و سینوفارم را دریافت کرده بودند، تزریق شد و در نهایت مستندات و نتایج این آزمایش به وزارت بهداشت ارسال شد.

سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت شب گذشته رسما اعلام کرد که پس از بررسی مدارک مراحل کارآزمایی بالینی این واکسن و نتایج اثربخشی و مصونیت آن، مجوز تزریق اضطراری واکسن برکت پلاس را صادر کرد. که در این مرحله می توان از آن به عنوان دوز یادآور استفاده کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید