اوکراین، برگ دیگری از آمریکا در حال افول


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1812002

دخالت روسیه در آتش جنگ نتیجه اتکای روسیه به وعده پوچ حمایت نظامی آمریکا بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلام بیدار، روسیه، اوکراین. اخبار داغ این روزها. این خبر یک رویداد غم انگیز و دردناک است که پس از نقض معاهده و تعهدات بین المللی توسط برخی از دولت ها به رهبری آمریکا رخ داده است.

آمریکایی که امنیت و حقوق ملت های دیگر را فقط برای رسیدن به اهداف شوم خود قربانی می کند و در این صحنه بیش از هر زمان دیگری پوچ بودن وعده هایش را ثابت کرد.

فاجعه جنگ سرد و حمله روسیه به اوکراین در حالی رخ داد که اوکراین با تکیه بر وعده های حمایت نظامی آمریکا منطق گفتگو و صلح را رد کرد و اقدام نظامی و انتقام از روسیه را دنبال کرد. اما اتفاقی که افتاد این بود که آمریکا از وعده های خود عقب نشینی کرد و رسانه ها از آن استفاده کردند.

اکنون آمریکا فکر تامین امنیت کشورهای اروپایی و در نتیجه گرفتن امتیازات ویژه از آنها را القا می کند. اما واقعیت این است که این کشور هرگز به تعهدات خود در قبال متحدان خود وفادار نخواهد بود و هرگز از هیچ دولت و دولتی حتی دست نشانده خود حمایت نخواهد کرد و منافع خود را به خطر نمی اندازد، یعنی قول حمایت و تضمین رفاه را می دهد. امنیت. هیچ گاه توسط آمریکا محقق نخواهد شد، چیزی که بزرگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ما به خوبی به آن واقفند و هرگز این جولان مستکبر استکبار را وارد امور داخلی و خارجی کشور نکرده اند.

اکنون با توجه به دخالت اوکراین در آتش نظامی روسیه در نتیجه اتکای این کشور به وعده توخالی حمایت نظامی آمریکا، به وضوح می توان اظهارات ظریف و عمیق رهبر معظم انقلاب را در نتیجه اعتماد به ایالات متحده و آمریکا مشاهده کرد. آگاهی کامل او از ایده هاست. آنجا که فرمودند: کسانی که فکر می کنند برای تامین امنیت خود بر دیگران تکیه می کنند، بدانند که این توهم به آنها سیلی خواهد خورد.

بیانات معظم له وضعیت کنونی اوکراین را به خوبی توصیف می کند. اوکراینی هایی که به شدت تحت تاثیر توهم حمایت آمریکا قرار گرفتند.

ایران کشوری صلح‌طلب و حامی صلح و به رسمیت شناختن تمامیت ارضی همه کشورها است و هرگز سیاست‌های مبتنی بر جنگ، ترور و خونریزی را تایید نمی‌کند و خویشتن‌داری و گفت‌وگو بین طرف‌های مناقشه را نتیجه منطقی می‌داند. بحران.

موضوع دیگری که در بحران اوکراین به خوبی نشان داده شد این بود که در سال 1994 در توافق بوداپست، اوکراین تمامی موشک های خود از جمله بمب اتمی را منهدم کرد و عملاً از نظر نظامی ضعیف شد و امروز در مواجهه با روسیه شاهد آن هستیم. به نظر می رسد این نتیجه اعتماد به موجودات فضایی و ادبیات آنها است که «دوران موشک تمام شده است».

علاوه بر این، معنای واقعی اصرار آمریکا بر توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران به خوبی نشان داده شده است و آن این است که ترس اصلی این نیست که ایران برای منطقه خطرناک است، بلکه ترس اصلی این است که ایران در حال قوی‌تر شدن و ایالات متحده است. ایالت ها ضعیف می شوند

به همین دلیل آمریکا به بهانه حمایت از مردم سعی در فریب افکار عمومی ایران و جهان دارد و راه پیشرفت علمی و نظامی ایران را می بندد و در مواقع لزوم ما را برای رسیدن به اهداف شوم خود تضعیف می کند.

در این زمینه، بسیاری می توانند به شدت معتقد باشند که موضع ایران در قبال سیاست بی اعتمادی به هر وعده آمریکا و ارزش گذاری برای آزادی آنها.

نکته دیگر اینکه آمریکا در حمایت از اوکراین و روسیه تهدیدات سایبری را در دستور کار قرار داده است.

رویارویی روسیه با این تهدید نشان می دهد که اگر به حاکمیت سایبری مستقل و استقلال مجازی دست پیدا نکند و زیرساخت های لازم در این زمینه را نداشته باشد، قطعا با بحران جدی مواجه شده و درگیر این جنگ خواهد شد.

مسئولان ایرانی در خصوص استقلال مجازی باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند تا همه زمین ها مسدود و به روی دشمنان باز شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید