شتاب افول آمریکا را می توان در حوادث اوکراین / تحقیر غربی های اوکراینی دید


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811627

امنیت ناپایدار اوکراین به دلیل وابستگی به قدرت دفاعی؛

نوفرستی گفت: بحران اوکراین به همه یادآوری کرده است که اگر مولفه‌های دفاع و امنیت یک کشور درون‌زا و وابسته به دیگران نباشد، امنیت و قدرت آن مانند اکنون آسیب‌پذیر و شکننده خواهد بود. مشکل اوکراین به وضوح قابل درک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد نوفرستی، کارشناس سیاسی خراسان جنوبی در خصوص جنگ اوکراین و روسیه در گفت و گو با خبرنگار هاوارستان گفت: اوکراین پیش از این همه موشک های خود را در قالب یک معاهده تحت حمایت آمریکا منهدم کرده است و اکنون بحران در کشور در صورتی که مولفه های دفاعی یک کشور باشد. و نیروهای امنیتی درون زا و وابسته به دیگران نیستند، امنیت و قدرت آن کشور آسیب پذیر و شکننده خواهد بود، همانطور که اکنون در اوکراین به وضوح درک می شود.

وی افزود: از سوی دیگر; آمریکا و اروپا در وضعیت ضعیف و غیرقابل اعتمادی قرار دارند که نگرانی های روحی و روانی را برای کشورهای وابسته به آنها بویژه رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکا هم اکنون قدرت خود را از دست داده است و سالمندی فقط نظاره گر جنگ اوکراین است و به آن سرعت می بخشد.

نوفرستی با تاکید بر اینکه جنگ در مجموع محکوم به شکست و آسیب پذیری است، گفت: اما ریشه دقیق بحران در اوکراین حاکی از آن است که تصور تند غربی ها در اوکراین مبنی بر اینکه از حمایت ناتو و ایالات متحده برخوردار هستند و عواقب آن را نادیده می گیرند. کار خطرناک منجر به تحریک روسیه شده و بهانه مناسبی برای روسیه برای پیگیری اهداف خود در قالب جنگ فراهم کرده است.

وی گفت: سیاست توسعه طلبانه ناتو در شرق باعث ایجاد احساس ناامنی در روسیه و اقدام نظامی و بحران شده است. ما حمایت یک کشور را به حق می دانیم، اما شاید هر دو طرف درگیری در موقعیت اشتباهی قرار داشته باشند، اما تحقیر نگاه سطحی پیروان غربی و آمریکایی در اوکراین مشخص است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید