افزایش شتاب سنج ها برای پیش بینی حوادث / برخورد با ساختمان های خطرناک


ساعت: 19:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855763

واحدی گفت: اقدام خوبی از سوی شهردار تهران انجام شده و تعداد شتاب سنج ها دو برابر شده است که از نظر امکان اخطار سریع بسیار مفید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد ملی هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات مقابله با بحران در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مقابله با ساخت و ساز در حوزه خسارت گفت: امروز جلسه ای با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح داشتیم. ستاد بحران پیگیری شود و تصمیمات جدیدی گرفتیم. در خصوص نحوه ساخت و ساز روی گسل ها به ویژه در 6 شهر کشور از جمله تهران بحث و بررسی صورت گرفت و مقرر شد در خصوص بلندمرتبه سازی در کلان شهرها اقدامات جدی صورت گیرد.

وی در خصوص تکمیل زیرساخت تجهیزات شتاب سنج خاطرنشان کرد: در این راستا شهرداری اقداماتی را برای ساخت شتاب سنج اندیشیده و انجام داده است.

وزیر کشور تقویت زیرساخت‌ها در حوزه شتاب‌سنج را که توسط شهردار تهران به خوبی انجام شد، یادآور شد و گفت: تعداد شتاب‌سنج‌ها دو برابر شده است که از نظر هشدار زودهنگام بسیار مفید است.

وحیدی شناسایی مراکز مختلف بحران و استفاده از مراکز اسکان اضطراری که از جمله مصوبات است را از جمله اقداماتی دانست که باید در بازه زمانی تعیین شده انجام شود.

وی ادامه داد: در این جلسه چند موضوع مربوط به آیین نامه بررسی شد که یکی از آنها شاخص های ارزیابی بود که کلیات آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور گفت: هر دو با هم در حال انجام است، باید شناسایی را ادامه دهیم و تکمیل کنیم، در تهران شناسایی به خوبی در شهرها به ویژه کلانشهرها اعلام شده که با سرعت بیشتری پیگیری شود و ضرب الاجل تعیین شده است. برای آنچه مطابق قانون است.» قرار است به طور همزمان برای این موارد شناسایی شده دستورالعمل اقدام اجرایی برای مقاوم سازی یا تصمیم گیری دیگری انجام شود که ساختمان به عنوان یک سازه خطرناک است که اطمینان داریم برای آن مشکلی پیش نخواهد آمد یا باید یا باید مقاوم سازی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید