اپل اتصال ماهواره ای را در آیفون 14 فعال می کند

اپل اتصال ماهواره ای را در آیفون 14 فعال می کند

طبق گزارشی که توسط CNBC منتشر شده است، اپل اعلام کرده است که بودجه ای معادل 450 میلیون دلار برای برقراری ارتباط ماهواره ای در دستگاه های خود اختصاص داده است. بیشتر این بودجه در اختیار Globalstar قرار خواهد گرفت. این شرکت مستقر در لوئیزیانا صاحب ماهواره هایی است که سیستم ارتباطی اپل به آنها متکی است.

اپل در حال حاضر هیچ سهمی در Globalstar ندارد. اما متعهد شده است که تجهیزات و عملیات این شرکت را برای خدمات ماهواره ای تامین مالی کند. بودجه اپل با هدف بهبود ماهواره ها و تجهیز ایستگاه های زمینی به نوع جدیدی از آنتن است که اپل در داخل طراحی کرده است.

زمانی که اپل سری آیفون 14 را معرفی کرد، گفت که این دستگاه ها قابلیتی به نام Emergency SOS با ماهواره دارند و می توانند با ماهواره ارتباط برقرار کنند. اگر کاربر خارج از محدوده شبکه های سنتی باشد، می تواند از تلفن خود برای اتصال به یکی از 24 ماهواره گلوبالستار در مدار پایین زمین استفاده کند و با خدمات اضطراری تماس بگیرد. اپل قابلیت ارتباط ماهواره ای را قبل از پایان این ماه از طریق به روز رسانی نرم افزار آیفون فعال می کند.

پیامی که اپل منتشر کرد به وضوح نشان می‌دهد که برای فعال کردن ارتباطات ماهواره‌ای چقدر هزینه دارد. اپل گفت این ویژگی تا دو سال رایگان است. این احتمال وجود دارد که پس از این مدت، کاربران مجبور به پرداخت هزینه دسترسی به سیستم ارتباط ماهواره ای شوند.

نحوه ارسال پیام در آیفون از طریق سیستم ارتباط ماهواره ای

سیستم SOS اضطراری از طریق ماهواره کاملاً خودکار نیست و نیاز به نیروی انسانی در مراکز واکنش اضطراری دارد. اپل می گوید بیش از 300 کارمند Globalstar در تیم پشتیبانی کار خواهند کرد.

اپل بارها نشان داده است که تمایل دارد سرمایه گذاری های خود را در شرکت های آمریکایی متمرکز کند. بیانیه جدید نمونه دیگری از این سیاست اپل است. در حالی که مونتاژ نهایی اکثر دستگاه ها در چین انجام می شود، اپل تمایل دارد به همه بگوید که بیشتر قطعات و خدماتی که در محصولاتش استفاده می کند آمریکایی هستند.

اپل از طریق یک صندوق ویژه مالی از شرکت هایی که در ایالات متحده فعالیت می کنند حمایت مالی می کند. از زمان تأسیس این صندوق مالی در سال 2017، اپل 450 میلیون دلار برای شیشه محافظ آیفون به Corning پرداخت کرده است. اپل همچنین 390 میلیون دلار به Finisar، 100 میلیون دلار به XPO Logistics و 10 میلیون دلار به Copan Diagnostics برای تجهیزات لیزری مورد نیاز برای Face ID پرداخت کرد.

چیزی که اپل در شرایط اضطراری از طریق ماهواره ارائه می دهد، اینترنت ماهواره ای نیست. این یک سیستم ارتباطی مبتنی بر ماهواره است. اگر شخصی در خارج از منزل باشد و به آسمان صاف دسترسی داشته باشد، ارسال پیام SOS اضطراری از طریق ماهواره حدود 15 ثانیه طول می کشد. بسته به شرایط، این فرآیند ممکن است چند دقیقه طول بکشد. سیستم ارتباط ماهواره ای در اصل برای ارسال پیام طراحی شده است و امکان برقراری تماس صوتی و تصویری با آن وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید