اپیدمی جدید کرونا در کشور آغاز شده است/در کنار کادر پزشکی باشید


ساعت: 00:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921185

معاون وزیر بهداشت به مناسبت آغاز اپیدمی جدید کرونا در کشور گفت: از همه بیمارستان‌ها و کادر درمانی خواسته‌ایم که آمادگی لازم را داشته باشند زیرا طی ۴ تا ۶ هفته آینده این همه‌گیری به اوج خود می‌رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین فرشیدی افزود: همکاران ما در وزارت بهداشت از شامگاه چهارشنبه دو سویه جدید دیگر را در بین بیماران مشکوک به کووید 19 پیدا کردند. بنابراین تعداد سویه های جدید کرونا در کشور به سه سویه BQ1، XBB و BA2 افزایش یافت.

وی بیان کرد: وقتی به نرخ سویه BA5 در اروپا نگاه می کنیم، می بینیم که با گسترش سویه BQ1، میزان انتقال این بیماری افزایش یافته و کشورهایی مانند فرانسه و آلمان به سرعت وارد عمل شدند.

فرشیدی با تاکید بر اینکه قدرت انتقال XBB پنج برابر دلتا است، گفت: مرزها باید به سرعت رصد و بیماران مشکوک شناسایی شوند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار داد: با توجه به اینکه مدت زیادی از آخرین تزریق عمومی واکسن کرونا می گذرد و تعداد قابل توجهی از مردم کشورمان دوز سوم و چهارم واکسن کرونا را نیز تزریق کرده اند. کرونا در یک تا یک و نیم بعدی ما پیک جدید کرونا خواهیم بود.

فرشیدی تاکید کرد: پیک جدید کرونا از روز شنبه در کشور آغاز می‌شود و از همه بیمارستان‌ها و کادر درمانی خواستیم که آمادگی لازم را داشته باشند زیرا طی 4 تا 6 هفته آینده این پیک به اوج خود می‌رسد.

به گفته وی، علائم سویه های جدید کرونا به ویژه سویه XBB از شکل کلاسیک تب و سرفه به علائمی مانند مشکلات گوارشی، خستگی و سردرد تبدیل شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: میزان بستری شدن سویه‌های جدید کرونا در بیمارستان مانند سویه آمیکرون است، اما هر چه تعداد موارد بیشتر باشد، میزان بستری شدن در بیمارستان نیز افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید