تهیه لوازم پزشکی در صورت شیوع احتمالی کرونا / آموزش کامل کادر پزشکی در کرمانشاه


ساعت: 19:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921437

معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد؛

پرویز صوفیوند گفت: ذخیره دارویی در صورت شیوع جدید کرونا در استان کرمانشاه وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پرویز صوفیوند در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: پیک جدید کرونا در استان کرمانشاه مشاهده نشده است هرچند همچنان شاهد شناسایی و بستری شدن بیماران کرونا هستیم.

وی از آمادگی بیمارستان های استان کرمانشاه در صورت شیوع جدید ویروس کرونا خبر داد و افزود: در حال حاضر تنها یک طبقه کامل از بیمارستان امام رضا (ع) برای پذیرش بیماران کرونا در نظر گرفته شده است.

صوفیوند خاطرنشان کرد: اکنون بیماران کرونایی که نیاز به بستری دارند و همچنین بیماران ارجاعی از شهرستان ها در بیمارستان امام رضا (ع) و بیمارانی که نیاز به بستری در بخش مراقبت های ویژه دارند نیز در بیمارستان فارابی بستری می شوند.

به گفته قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، بیمارستان‌های شهرستانی و سایر بیمارستان‌های کرمانشاه نیز موظف به پذیرش بیماران کرونا هستند.

صوفیوند از آمادگی کامل کادر درمانی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از هفته گذشته دوز یادآوری واکسن کرونا برای کادر بهداشتی و درمانی تزریق شد و امروز هیات رئیسه دانشگاه برای دریافت تذکر وارد عمل شد. دوز این واکسن

وی افزود: ذخایر دارویی در صورت شیوع جدید کرونا در استان کرمانشاه وجود دارد. البته معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در صورت اطلاع از نیاز بیمارستان ها سعی در تامین داروهای مورد نیاز آنها دارد.

صوفیوند از مردم خواست به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند و افزود: مردم برای دریافت دوز تقویتی واکسن کرونا اقدامات لازم را انجام دهند تا شاهد موارد شدید ابتلا به کرونا نباشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: علائم سویه کرونای جدید تفاوت چندانی با سویه‌های قبلی ندارد، اما دردهای اسکلتی-عضلانی و علائم تنفسی همیشه در بین بیماران شایع‌تر است.

صوفیوند بر لزوم تزریق منظم واکسن کرونا، شستن مکرر دست ها و استفاده از ماسک تاکید کرد و تصریح کرد: علاوه بر کرونا، آنفولانزا در بین کودکان شایع است، بنابراین مردم توصیه های ذکر شده را در فصل سرد سال جدی بگیرند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید