اکونومیست: تهران یکی از بدترین شهرهای دنیا برای زندگی است

اکونومیست: تهران یکی از بدترین شهرهای دنیا برای زندگی است

روز جدید ابوظبی و دبی برای پنجمین سال متوالی با 163 شهر از 172 شهر مورد بررسی به عنوان قابل زندگی ترین شهرهای خاورمیانه و شمال آفریقا معرفی شدند و وین، پایتخت اتریش بار دیگر در صدر فهرست قرار گرفت.

اما در گزارش اکونومیست برای سال 2022، تهران با رتبه 163 از 172 شهر در این رتبه بندی، در بین 10 شهر برتر این رتبه بندی قرار دارد. پس از تهران شهرهای دولا، حراره، داکا، پورت مورسبی، کراچی، الجزایر، طرابلس، لاگوس و دمشق قرار دارند.

نتایج مطالعه جدید رتبه بندی بهترین و بدترین شهرهای جهان نشان می دهد که تهران، پایتخت ایران، با وجود هزینه های خیره کننده مسکن و هزینه های بالای زندگی، همچنان یکی از بدترین شهرهای جهان است. در انتهای جدول در کنار دمشق، سوریه زیمبابوه، دوالا، پایتخت کامرون و طرابلس در لیبی قرار دارند.

تهران یکی از پایین ترین کیفیت های زندگی در جهان را دارد و بسیاری از شهرهای منطقه از جمله دبی، ابوظبی و استانبول رتبه خوبی دارند.

به عنوان مثال از 172 شهر مورد بررسی، تهران در رتبه شانزدهم قرار دارد. شهرهای ابوظبی و دبی در امارات به ترتیب در رتبه های 77 و 79 قرار دارند. ابوظبی و دبی برای پنجمین سال متوالی به عنوان قابل سکونت ترین شهرهای خاورمیانه و شمال آفریقا معرفی شدند.

بهترین شهرهای دنیا برای زندگی کدامند؟

بر اساس آخرین یافته های واحد اطلاعات اکونومیست، وین، پایتخت اتریش، دوباره در صدر فهرست قرار گرفته است.

پایتخت اتریش در جریان شیوع ویروس کرونا از فهرست 10 شهر برتر جهان خارج شد. وین سال گذشته در رتبه دوازدهم قرار داشت.

پس از وین، کپنهاگ، پایتخت دانمارک، زوریخ در سوئیس و شهرهای کلگری و ونکوور در غرب کانادا، در رتبه های بعدی لیست بهترین شهرهای جهان در سال 2022 قرار دارند.
در میان 10 شهر برتر جهان، تنها اوزاکا در ژاپن و ملبورن در استرالیا که هر دو با هم در رتبه 10 قرار دارند، خارج از اروپا و کانادا هستند.
بر اساس گزارش اکونومیست، هیچ یک از شهرهای ایالات متحده و بریتانیا در بین 10 شهر برتر جهان قرار ندارند.

بدترین شهرها کدامند؟

دمشق، پایتخت سوریه، کراچی، بزرگترین شهر پاکستان، داکا، پایتخت بنگلادش، طرابلس، پایتخت و بزرگترین شهر لیبی، و لاگوس، پرجمعیت ترین شهر نیجریه در لیست بدترین شهرها قرار دارند. در سراسر جهان برای زندگی کردن

معیارهای انتخاب و ارزیابی چیست؟

ده ها معیار برای اندازه گیری و ارزیابی بهترین و بدترین شهرهای جهان برای زندگی وجود دارد. از دسترسی به مراقبت های بهداشتی و آموزش رایگان، تا کیفیت هوا، آب و آب و هوای سالم، زیرساخت های شهری، شرایط زندگی کودکان، سالمندان، افراد توانمند، دسترسی به دوچرخه و اکونومیست، 30 عامل در بهترین و بدترین رتبه سالانه مرور شهرهای سراسر جهان

دیدگاهتان را بنویسید