اگر اسراف ها رفع شود مشکل آب حل می شود/ بحران کم آبی کنونی شهرکرد نتیجه تصمیمات اشتباه مسئولان در گذشته است.


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893713

موج سواری و زیاده خواهی برخی کارمندان ایجاد فضای ویرانگر؛

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: درست است که این روزها پوپولیسم و ​​ژست روشنفکری مد شده است، اما مردم شریف چهارمحال، بختیاری و اصفهان مخالف موج سواری، زیاده خواهی و فضای مخرب شما مسئولان هستند و باید نظر کارشناسی شود. انجام شده.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز، مصطفی حیدری در صد و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکورد به اظهارات استاندار، نماینده مجلس و عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در رسانه ها و فضای مجازی پاسخ داد اما مردم شریف چهارمحال و بختیاری و اصفهان مخالف موج سواری و زیاده خواهی و فضای مخرب کارمندان شما هستند و باید کارشناسانه نظرات خود را بیان کنند زیرا مطمئنم برخی از آنها به جای نظرات کارشناسی و دقیق، موج سواری و زیاده خواهی خود را بیان کرده اند.




پیشنهاد استاندار منطقی است

وی با اشاره به پیشنهاد استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: استاندار انقلابی چهارمحال و بختیاری مدیریت ملی و فرا استانی سد زاینده رود و مدیریت آب را پیشنهاد کرد که با نظراتی که داشت، امری منطقی، عاقلانه و منصفانه بود. از کارشناسان و نخبگان . .

حیدری تصریح کرد: اکنون این سوال برای مردم و مسئولان استان مطرح است که چرا با وجود تذکرات کارشناسان متعهد و دلسوز ملی، رئیس جمهور، وزیر نیرو و سایر مقامات عالی کشور همچنان این نظرات را جدی نمی گیرند؟ چرا هیچ کس لب تشنه ولایتی را نمی بیند که خود سرچشمه رودخانه های بزرگ بسیاری بوده است؟ چرا باید مردم استانی که ۱۱ درصد و اکنون ۶ درصد آب کشور را تامین می‌کردند برای تامین آب شرب تلاش کنند و از کاشت محصولات کشاورزی که نیاز به آب بیشتری دارند، خودداری کنند.

وی گفت: استانی که طبیعت بکر آن صحبت می کند خاص و عام است، امروز نه تنها برای کشاورزی بلکه برای آب آشامیدنی هم آب ندارد اما چرا جلوی تصمیمات مضر و پوپولیستی گرفته نمی شود.

حیدری با بیان اینکه متاسفانه تصمیمات اشتباه مسئولان قبلی امروز با بحران کم آبی در استان مواجه شده است، گفت: عدم توجه جدی به نظرات کارشناسان متعهد و دلسوز در چهارمحال و بختیاری به اوج خود رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به اینکه باید از نظر مسئولان و فرهیختگان استان همجوار استقبال کرد، تاکید کرد: هر دو استان به جای ادامه زیاده خواهی ها و خودسری های گذشته برای ایجاد مخرب، برای حل مشکلات آب دست به دست هم دهند. محیط زیست و موج سواری کنید و سعی کنید مردم دو استان را که همیشه دوست و عزادار یکدیگر بوده اند و از قدیم الایام جز برادری از یکدیگر ندیده اند، امروز در مقابل یکدیگر بایستند.

حیدری خاطرنشان کرد: عدالت، عدالت و قناعت مردم چهارمحال و بختیاری همیشه بر لبان همگان بود و به این نام شناخته می شوند، اما مردمی که هیچ گاه زبان به صحبت باز نکردند تا برادران و خواهرانشان دردسر نبینند. استان همجوار مشکلات به دور از انصاف است، مافیای آب در کمبود آب و بحران خشکسالی حق خود را نادیده می گیرد.

وی افزود: مردم چهارمحال و بختیاری از خشکسالی رنج می بردند و پس از 15 روز خشکسالی صبور بودند و حتی یک کلمه و تهمت به برادران و خواهران خود در استان همجوار نزدند.

وزارت نیرو چاره ای جز مدیریت ملی سد زاینده رود ندارد

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: چشم و امید مردم این استان به سمت وزارت نیرو معطوف است تا بتواند مشکلات آب بین دو استان چهارمحال و بختیاری و حفاظت از محیط زیست را حل کند.

وی در ادامه با بیان اینکه منابع آبی باید در استان همجوار مدیریت شود، خاطرنشان کرد: صنعت فولاد مبارکه، ذوب آهن، فرآوری برنج، کشاورزی، فضای سبز و …. از جمله مواردی هستند که نیاز به آب زیادی دارند، اما اگر مدیریت صحیح در این زمینه انجام شود، در صورت آمادگی استان، قطعا شاهد مشکل آب در اصفهان نخواهیم بود.

حیدری از وزارت نیرو خواست تا هر چه سریعتر مشکلات آب دو استان را حل کند تا عده ای جلوی زیاده خواهی های خود را بگیرند و دشمن از این فرصت برای حمله به نظام استفاده نکند.

حمایت شورای اسلامی شهرکورد از مواضع صریح استاندار و نمایندگان چهارمحال و بختیاری

رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرکرد در پایان حمایت قاطع و صریح خود را از استاندار و نمایندگان انقلابی، مسئولیت پذیر و شجاع چهارمحال و بختیاری در مواضع آبی استان اعلام کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید