مشکل کم آبی ساکنان شهرکرد هر چه سریعتر حل شود/ لزوم پیشگیری از بحران آب


ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890532

سیاوش سلیمانی دشتکی گفت: پس از سیل و بارندگی شدید در شهرستان کوهرنگ، آب شرب شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری از روز چهارشنبه 28 مردادماه به دلیل گل و لای شدن چشمه کوهرنگ قطع شده است. و مردم شهرکرد بی آب هستند پس باید منتظر بمانند و تلاش می کنیم به زودی مشکل را حل کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز، سیاوش سلیمانی دشتکی رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در هفتمین جلسه این شورا خاطرنشان کرد: با توسعه راه های ارتباطی استان رونق اقتصادی در استان ایجاد می شود که انتظار داریم. مدیران مربوطه برای جذب اعتبار . برای تکمیل چهار خط و ایجاد محورهای حمل و نقل در حومه شهر، سعی کنید بیشتر ردیابی کنید.


وی افزود: شورای اسلامی استان به عنوان بالاترین سطح شورای استان در صورت دریافت مطالبات مردم با پیگیری شوراهای اسلامی شهر و روستا و بر اساس سلسله مراتب شوراهای اسلامی شهرها، توسط با برگزاری جلسات اضطراری با مدیران ذیربط، قطعاً ایشان تا حصول نتیجه، موضوعات را در دستور کار قرار خواهند داد، بر این اساس، مدیران و اعضای زحمتکش و خستگی ناپذیر شوراهای اسلامی در سطح استان، توجه ویژه ای به پیگیری مطالبات و مطالبات شورای اسلامی استان داشته باشند. مردم و مطمئن باشید که در این حکومت مردمی به نتیجه خواهند رسید.


سلیمانی دشتکی تصریح کرد: قرار گرفتن اعضای شوراهای اسلامی در مسیر خدمت به مردم موهبتی الهی است که باید در این عصر قدردانی کرد و به عنوان حلقه پیوند مردم و دولت ضمن پیگیری مطالبات مردم، فاصله را کاهش می دهد. بین مردم و مسئولین در جهت نیل به اهداف مقدس و تسهیل در نظام جمهوری اسلامی.


رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: از مسئولان عالی شهر انتظار داریم با رعایت قوانین و دعوت از رئیس جمهور یا نماینده شوراهای اسلامی در جلسات شورای اداری و سایر جلسات تصمیم گیری شهرستان، تا موقعیت این نهاد عمومی متزلزل نشود.


وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته عده ای از استان های چهارمحال و بختیاری با مشکل سیلاب مواجه شده اند افزود: مردم ما قدردان زحمات مسئولان استانی هستند اما در شرایط بحرانی که پیش آمده خسارات وارده بخش کشاورزی، دامداری، مسکن، اماکن شهری و روستایی و تلفات چادرها و زندگی عشایری که به فرموده امام (ره) ذخایر انقلاب است باید عاجل جبران شود زیرا مردم شریف استان چهارمحال و بختیاری لایق بهترین ها و بی خانمان های عشایر در دل کوه و ویران شدن خانه های مردم کم بضاعت و فقرا و تخریب اموال عده ای بی گناه و غفلت برخی مسئولان زیبا نیست. ، و لازم است با حضور مستمر و جبران به موقع خسارات وارده مردم را تشویق کرد.


رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای جبران خسارات ناشی از سیل در تمام نقاط استان به ویژه مناطقی که میزان بارندگی و میزان خسارت بیشتر است از جمله برد دهستان بن. و برخی از شهرها و روستاهای شهرستان لردگان و عشایر اقصی نقاط استان هر چه سریعتر به صورت ویژه تامین اعتبار شوند.


وی گفت: از مسئولان استانی برای پیگیری مشکلات مردم تشکر می کنیم و انتظار داریم خسارات زیادی که به عشایر و زمین های کشاورزی کوهرنگ وارد شده است پیگیری شود.


سلیمانی دشتکی نماینده شوراهای شهرستان اردل در شورای اسلامی استان در خصوص خسارات ناشی از سیل اخیر در شهرستان اردل گفت: تخریب مزارع کشاورزی در تمامی روستاهای میانکوه و نواحی مرکزی، ورود حجم زیادی از سیل. سیل و جاری شدن آب همراه با شن و ماسه در شالیزارها سیاه شدن گندم و جو کشاورزان به دلیل عدم برداشت محصول، تخریب جاده بین زمین های کشاورزی میانکوه و بخش های مرکزی، مسدود شدن راه ها و پل های روستاها به دلیل حجم زیاد گل و لای در سیل اخیر در میانکوه و بخش‌های مرکزی، نبود هلال احمر در بخش میانکوه به دلیل خطرات فراوان و فاصله هفتاد تا صد و بیست کیلومتری شهرستان اردل و خسارت‌های جانی و مالی عشایر. در میانکوه و بخش‌های مرکزی شهرستان اردل و تخریب کامل جاده‌های عشایری یکی از خواسته‌های اصلی مردم این شهرستان است و باید در دستور کار قرار گیرد.


وی تصریح کرد: پس از وقوع سیل و بارندگی شدید در شهرستان کوهرنگ، مصرف آب شرب شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری از روز چهارشنبه 28 مردادماه به دلیل لجن انداختن چشمه کوهرنگ قطع شده و مردم شهرکرد در حال زندگی هستند. بدون آب، ما انتظار داریم که مشکل به زودی حل شود.


سلیمانی دشتکی یادآور شد: چرا چهارمحال و بختیاری که جزو پرآب ترین استان های کشور است هر ساله به ویژه در فصول گرم سال با مشکل آب شرب مواجه می شود؟ مشکل چیه؟ آیا پیشگیری کارشناسانه از بحران آب شرب در چهارمحال و بختیاری ضروری نیست؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید