اگر باران نبارد تهران بیش از 100 روز آب ندارد


ساعت: 15:13
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905849

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: سطح آب 5 سد اطراف تهران بسیار پایین است و به گفته مدیرعامل سازمان آبفای کشور، اگر با شرایط فعلی باران نبارد، تهران آب نخواهد داشت. بیش از 100 روز

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی پیرهادی، عضو شورای شهر تهران روز سه‌شنبه در صدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سطح آب 5 سد اطراف تهران بسیار پایین است و به گفته مدیرعامل سازمان آبفای کشور، در صورتی که سطح آب سدهای اطراف تهران بسیار پایین باشد. بارندگی نیست با توجه به شرایط فعلی تهران 100 روز دیگر فرصت دارد آب ندارد.

یکی از اعضای شورای شهر تهران با بیان اینکه واقعیت ها باید به مردم گفته شود، اظهار داشت: در سدهای اطراف تهران آب نیست و باید گفت که آب نیست.

پیرهادی با بیان اینکه اکنون که در فصل پاییز و زمستان کم آبی داریم باید برای فصل تابستان و سال های بعد چاره ای اندیشید، تصریح کرد:

وی تاکید کرد: بسیاری از مجتمع های دولتی و نهادهای عمومی از جمله شهرداری باید برای مصرف بهینه آب و برق اقدامات لازم را انجام دهند و متوجه مشکل ساختمان های 16 و 19 شوند.

پیرهادی با بیان اینکه این موضوع را با استاندار تهران نیز مطرح کرده است، تصریح کرد: ابتدا مجموعه های دولتی و نهادهای مردمی باید تکلیف مبحث 16 و 19 را انجام دهند و تعیین تکلیف کنند، بنابراین پس از آن از شهروندان می خواهیم این موضوعات را محقق کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با ارائه هشدار دیگری در خصوص زیست پذیری شهر تهران، گفت: از مسئولان دولتی می خواهم در مورد سکونت پذیری شهر تهران تجدید نظر کنند چرا که تهران بیش از 10 میلیون نفر ظرفیت ندارد.

وی گفت: در شهر پرند حتی با 400 متر پیاده روی هم به آب نمی رسیم. پرند دیگر ظرفیت و آب و برق ندارد.

وی با بیان اینکه مدیرعامل آبفای بارها در نامه های مختلف اعلام کرده که شهر پرند ظرفیت ندارد، گفت: بر اساس اعلام اداره آبفای شهر پرند آب و زیرساخت برای سکونت بیشتر ندارد.

پیرهادی همچنین از تصویب آئین نامه کاهش استفاده از کیسه های پلاستیکی توسط دولت قدردانی کرد و گفت: تصویب این آیین نامه در حوزه محیط زیست اتفاق خوبی بود.

وی تاکید کرد: برای اولین بار قانون جامع محیط زیست در حال تصویب است.

دیدگاهتان را بنویسید