اگر برجام امضا نشود دلار چقدر می شود؟

اگر برجام امضا نشود دلار چقدر می شود؟

روز جدید : اونس جهانی و روند قیمت دلار داخلی از جمله عواملی است که می تواند بر قیمت طلا و سکه تاثیرگذار باشد. جنگ روسیه و اوکراین از یک سو و اخبار مذاکرات وین از سوی دیگر تأثیرگذار است. در این شرایط پیش بینی قیمت دلار و طلا چگونه است؟

قیمت اونس جهانی و روند دلار داخلی از جمله عواملی است که می تواند بر قیمت طلا و سکه در ایران تاثیر بگذارد. در حال حاضر، تنش های جهانی بر سر درگیری نظامی روسیه و اوکراین بر اونس تأثیر می گذارد. از سوی دیگر برخی اخبار از مذاکرات وین حاکی از نزدیک بودن این توافق است. با این حال، برخی تاکید می کنند که برخی از مسائل کلیدی حل نشده است. در این شرایط پیش بینی قیمت دلار و طلا چگونه است؟

برزو حق شناس، کارشناس بازارهای ملی توضیح داد: اگر تنش ها در مقیاس جهانی ادامه پیدا کند، طبیعتا بر جمعیت جهان تأثیر خواهد گذاشت. اونس جهانی نیز یکی از اهرم های تعیین قیمت سکه و طلا در بازار داخلی است.

وی افزود: اما از سوی دیگر در صورت امضای برجام، دولت دلار وارد کانال 25 هزار تنی می کند. این امر بازار طلا و سکه را کنترل می کند.

پیش بینی قیمت دلار و طلا

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی نیز درباره پیش بینی قیمت دلار و طلا گفت: قیمت طلا در بازار ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر اونس باشد، تحت تاثیر دلار است. اگر اونس جهانی با رشد دلار همخوانی داشته باشد، بازار سکه و طلا نیز رشد خواهد کرد.

وی افزود: دلار داخلی همچنان متاثر از نتیجه است که هنوز نتیجه دقیق آن مشخص نیست. اگر برجام در همین ریتم بماند و دوام بیشتری داشته باشد، دلار در محدوده 25 تا 27 هزار تنی در نوسان است. طلا تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و قیمت چندان بالایی ندارد.

دیبا درباره قیمت دلار در صورت احیای برجام گفت: اگر برجام قبل از عید احیا شود، نرخ دلار می تواند به حدود 23 تا 25 هزار تن برسد. قیمت سکه ها بر اساس حرکت اول از 12 و نیم تا 13 میلیون تن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید