اگر مسئله خلیج و عاشورا حل نشود در استان نمی مانم. اراده هایی بر خلاف دستور رئیس جمهور وجود دارد


ساعت: 22:59
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843243

اظهارات بحث برانگیز استاندار گلستان در شورای اداری;

زنگنه گفت: تا کی باید زیر سایه سنگین برخی مشکلات باشیم، به مردم قول دادم اگر مشکل خلیج گرگان و جزیره آشوراده را حل نکنم ماندنم در این استان توجیهی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل گلستان ما؛ علی محمد زنگنه امشب در شورای اداری استان گلستان گفت: اگر به خلیج گرگان نرسیم تا دو سال و نیم آینده خشک می شود و تلاش می کنیم موانعی را که به صراحت در دستور رئیس جمهور وجود دارد برطرف کنیم.


*حضور گروه های پشت صحنه در گلستان رو به جلو است/ معاون وزیر و رئیس شورا از دستور رئیس جمهور در گلستان جلوگیری کردند.


استاندار گلستان ادامه داد: آقای رئیس جمهور با وجود روز طوفانی با قایق از خلیج گرگان دیدن کردند و وضعیت خلیج را دیدند و ابراز تأسف کردند. جمهوری می خواهد در مورد تالاب ها صحبت کند، گفتند چیزی نگو. چرا به ذهنتان خطور می کند که خلیج گرگان در حال خشک شدن است، ماهیان خاویاری و استخوانی در اینجا تولید می شود و امروز در این وضعیت است.


زنگنه گفت: مردم در جزیره آشوراده زندگی می کردند و تمام روستا آنجا بود اما به دلیل بالا آمدن آب مردم مجبور به ترک جزیره شدند اما مجوز طبیعت گردی و گردشگری صادر نمی شود. می گویند گردشگری ما اجازه شب نشینی را ندارد، «آنجا بخوابید و حق ندارید ساختمان بسازید و آنجا فقط با چوب کار می کنید، در حالی که آنجا چندین ساختمان و کمپ ماهیگیری داریم و این ظلم است.


وی افزود: مسئولان باید در اجرای پروژه های نیمه تمام همکاری لازم را داشته باشند. یک نصیحت اجازه نمی دهد و اگر حرف مخالف را بنویسد تخلف می کند. او نه تنها به دستور رئیس جمهور عمل نمی کند، بلکه برخلاف او عمل می کند. بیایید اقدام خود را شروع کنیم، اما دیروز آن را متوقف کردند.


* گلستان بدون اقتصاد دریا/ مجوز تله کابین گرگان در دست اجراست/ سازمان های مردم نهاد کمکی به ما نمی کنند


این مسئول بابیان اینکه از اقتصاد دریانوردی محروم شدیم، گفت: تا کی باید زیر سایه سنگین برخی مشکلات باشیم؟ من به مردم قول دادم که اگر مشکل خلیج گرگان و جزیره آشوراده را حل نکنم ماندن در این استان توجیهی ندارد چرا که این یک حق است و برخلاف گفته رئیس جمهور اراده مغایر با دستورات ایشان مانع آن خواهد شد.


زنگنه گفت: در محله ما چندین تله کابین وجود دارد اما استان اجازه تله کابین معمولی را نمی دهد و برخی مانع اجرای آن می شوند چرا استانداران سکوت کرده اند؟ چرا برخی با امضای طوماری آنها را مجبور به عقب نشینی می کنند چرا سازمان های مردم نهاد به کمک ما نمی آیند؟


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید