ایجاد صندوق ضمانت برای تسهیل اشتغال مددجویان


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901897

بر اساس بند (1) بند (ب) تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 کل کشور، به سازمان بهزیستی اجازه داده می‌شود برای تضمین فرصت‌های شغلی مددجویان، صندوق ضمانت ایجاد کند. هموارسازی و حل مشکل تضمین و توانمندسازی با استفاده از ظرفیت قانون.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اولین جلسه همفکری و هم افزایی راه اندازی صندوق ضمانت اشتغال گروه های هدف سازمان اجتماعی با حضور نمایندگان کمیته همیاری امام خمینی (ره)، وزارت اقتصاد و دارایی، مرکز پژوهش های شورای اسلامی، سازمان تامین اجتماعی، بنیاد شهید و جامی توسط مسئولان سازمان بهزیستی در ساختمان ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه مددجویان هدف سازمان بهزیستی جامعه شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و کودکان تحت پوشش مستقل هستند، در شرایطی که توانمندسازی و اشتغال این افراد از طریق استفاده از امکانات قابل اجرا و پیگیری است. ظرفیت و امکانات دولتی سازمان بهزیستی به عنوان متولی این افراد به دنبال تسهیل و میانجیگری بین متقاضیان بهزیستی و دولت است.

بدین منظور سازمان اجتماعی مجاز است بر اساس بند (1) بند (ب) تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 کل کشور نسبت به ایجاد صندوق ضمانت شغلی برای مددجویان به عنوان راهکار موقت اقدام نماید. هموارسازی و حل مشکل تضمین و توانمندسازی با استفاده از ظرفیت قانون داده شده است.

در جلسه مذکور مهمترین و موثرترین تجربیات حاضران در خصوص ساماندهی و پاسخگویی صندوق های مشابه در سایر نهادها و همچنین استفاده از ظرفیت ها و مجوزها و ضمانت های قانونی و همچنین استفاده از زمینه های مشترک همکاری این کمیته مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و برای کمک به امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در تاسیس صندوق پیشنهاد شد.

پس از بحث و تبادل نظر و تبادل اطلاعات، مقرر شد موضوعات حقوقی، امکان تعیین پایتخت، مسائل نظارتی دولت، تدوین قانون اساسی و رفع موانع تشکیل این صندوق نیز به عنوان موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گیرد. جلسات بعدی

دیدگاهتان را بنویسید