شرایط استفاده از صندوق ضمانت اعتبارات خرد برای اشتغال زنان سرپرست خانوار


ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۰۱
کد خبر: 1905207

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری وزارت تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و بانک رفاه کارگران، صدور ضمانت نامه برای اخذ وجوه اشتغال خرد تا سقف 100 میلیون را تسهیل کند. تومان برای زنان سرپرست خانوار.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با توجه به لزوم توانمندسازی و به کارگیری زنان سرپرست خانوار برای تامین معیشت خانواده، ضرورت رسیدگی به این موضوع به ویژه در بخش اعتبارات خرد برای اشتغال احساس می شود.

در همین راستا معاونت زنان و خانواده رفع موانع دریافت وام کار برای زنان سرپرست خانوار به ویژه اقشار کم برخوردار را یکی از دغدغه های مهم عنوان کرده است.

بر این اساس دبیرخانه ستاد ملی زنان و خانواده اولین جلسه ستادی در دولت سیزدهم را در این خصوص به تصویب رساند و طی این مصوبه مقرر شد معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مساعدت وزارت تعاون برگزار شود. ، صندوق تعاون برای ضمانت سرمایه گذاری ها و بانک. بهزیستی کارگران فرصت صدور ضمانت نامه اخذ اشتغال خرد تا سقف 100 میلیون تومان را برای زنان سرپرست خانوار فراهم کند.

بر اساس این گزارش، شرایط استفاده از صندوق ضمانت وام های خرد زنان سرپرست خانوار به شرح زیر است:

الف) در دهک های 1 تا 5 درآمدی باشند.

ب) از سازمان ها و مؤسسات تسهیل کننده اشتغال خرد مانند مرکز ساماندهی مشاغل خانگی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان یا مؤسسات مشابه به یکی از بانک های عامل از جمله: ملی، توسعه تعاون، رفاه کارگران، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک معرفی شده است.

ج) عدم توانایی وام گیرنده در ارائه ضامن به بانک توسط تسهیلات دهنده و بانک تشخیص داده می شود.

زنان سرپرست خانوار واجد شرایط فوق پس از ارائه توسط نهادهای تسهیل کننده اشتغال به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری جهت تکمیل مراحل صدور ضمانت نامه توسط این معاونت به صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون معرفی می شوند. .

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مفتخر است که طی این مصوبه به یکی از مهمترین درخواست های مردم در دور اول سفرهای ریاست جمهوری به استان پاسخ داده است و امیدواریم این اقدام گامی در جهت تحقق باشد. ماده 80 قانون برنامه توسعه توانمندسازی زنان به عنوان سرپرست خانوار تلقی شود.

دیدگاهتان را بنویسید