تصویب دو قانون اصلاح ساختار اداری و ایجاد صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار


ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882308

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد؛

خزائلی از تصویب دو قانون به نفع زنان خبر داد و گفت: اصلاح ساختار اداری زنان در 6 بند و ایجاد صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار به تصویب رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، انسیه هزائلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده پیش از ظهر امروز در دیدار با بانوان استان خراسان جنوبی اظهار داشت: خداوند برای بانوان جایگاهی را در نظر گرفته است که باید قدردان آن باشند چرا که بر عهده آن است. زنان برای تربیت نسل آینده و این سوال بسیار مهم است.

وی افزود: سپردن بخش مهمی از این آموزش و پرورش به دست بانوان نعمت کوچکی نیست، اما فرصتی بی نظیر است که بانوان باید قدردان آن باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: ائمه انقلاب نیز در بحث زنان به رعایت عدالت توجه دارند و همواره بر رعایت عدالت بین زن و مرد تاکید دارند.

هزائلی گفت: شاید تا رسیدن به هدف نهایی عدالت بین زن و مرد فاصله داشته باشیم اما عدالت گام به گام در حال تحقق است.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه است، گفت: ما در بین بانوان توان کارشناسی زیادی داریم و در صورت فراهم شدن امکانات از ظرفیت این افراد بیشتر استفاده می شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: فرهنگ ما بسیار مورد هجمه است و این یک حرکت توضیحی است که همه خانواده ها برای احترام و حمایت از فرهنگ منحصر به فرد ما باید به آن توجه کنند.

هازلی تصریح کرد: وجود فرهنگ بی بدیل در کشور ما جوانان را در هشت سال پاسداری به پا خاست.

وی با بیان اینکه قانون کم نداریم، افزود: اما در اجرای قانون با مشکل و سستی مواجه هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برخی قوانین نیاز به اصلاح دارند ضمن اینکه سیاست ها نیز باید به اقدام منجر شود.

خزائلی از تصویب دو قانون به نفع زنان خبر داد و بیان کرد: اصلاح ساختار اداری زنان در 6 بند و ایجاد صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار به تصویب رسید.

وی حمایت از بازارچه های دائمی تولیدات بانوان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با همکاری استاندار باید از بانوان کارآفرین حمایت و بازارچه های دائمی ایجاد شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: زنان فرصت های زیادی دارند و باید ظرفیت و توانمندی های زنان برای عموم شناخته شود.

هزلی به مشکلات صادرات محصولات زنانه اشاره کرد و تصریح کرد: مسائل و مشکلات باید به تفصیل برای بررسی به ما ارائه شود.

وی گفت: مشاغلی که در روستاها و مناطق عشایری به فراموشی سپرده شده اند باید برای احیای آنها تحلیل شوند.


ارائه تسهیلات به زوج های روستایی در دهه 60

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عشایر را عامل تاب آوری کشور عنوان کرد و گفت: از سال گذشته زوج های روستایی از دهه 60 تسهیلات ویژه ازدواج دریافت می کنند که این موضوع برای امسال نیز جای نگرانی دارد.

خزائلی خاطرنشان کرد: یکی از امتیازات ما در ایران عدم تبعیض در حقوق زن و مرد است و به دنبال این هستیم که همه مسائل مربوط به زنان در محیط کار رعایت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید