اعتباراتی برای اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است


ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899915

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به تامین مالی وام اشتغال خرد زنان سرپرست اشاره کرد و گفت: این طرح با استفاده از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و بانک رفاه کارگران و از این پس بانوان سرپرست اجرا می شود. خانوارها به راحتی می توانند وام دریافت کنند

انسیه هزالی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گفتگو با خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ وی در خصوص طرح تسهیل ضمانت وام اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: دولت با طرح تسهیل ضمانت وام اشتغال خرد برای زنان سرپرست خانوار (دهک های یک تا پنجم درآمدی) موافقت کرد. حتی مطلع شد

وی در ادامه با بیان اینکه وام اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار با کمک ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و بانک رفاه کارگران صورت گرفته است، گفت: در حوزه رفاه اجتماعی و مقوله اشتغال نیز انجام شد. توجه به جامعه زنان سرپرست خانوار بسیار مهم است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به تامین اعتبار نیز اشاره کرد و گفت: انشاالله به دلیل اجرای این طرح زنان سرپرست خانوار به راحتی وام می گیرند.

به گفته هزالی، همچنین مصوب شد که ستاد ملی زنان و خانواده مسئولیت تقسیم، هماهنگی، نظارت و نظارت بر اقدامات تمامی نهادهای ذیربط را بر عهده داشته باشد. نهادهای مشخص شده موظفند کلیه اقدامات و برنامه های خود در اجرای این مصوبه را هر 6 ماه یکبار به دبیرخانه ستاد ملی زنان و خانواده (معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده) گزارش دهند.

باید بگویم؛ در این مصوبه، ایجاد و راه اندازی صندوق ضمانت اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار برای صدور ضمانت نامه های یک دهم تا پنجم درآمد تا سقف یک میلیارد ریال بدون نیاز به معرفی ضامن بانک های عامل و با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق و بانک رفاه اعلام شد.

یکی از برنامه های اجرایی که در دولت سیزدهم اجرا شد، تشکیل ستاد ملی زنان و خانواده با حضور شخص رئیس جمهور بود که در این ستاد طرح های مهمی برای حوزه زنان به تصویب رسید. از خانوار پوشش حمایتی نداشتند، زیرا این دسته از زنان به دلیل نداشتن ضامن نمی توانستند مزایایی دریافت کنند و با ایجاد این صندوق، دولت در آینده ضامن آنها خواهد بود..

در راستای اجرای این طرح، تخصیص اولیه 500 میلیارد ریال از محل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، اعطای ضمانت نامه تسهیلات تا سقف یک هزار میلیون ریال در زمینه اشتغال از محل صندوق تعاون و اعطای پنج برابری. میزان اعتباری که برای صدور ضمانت نامه برای این دسته از بانوان از محل صندوق ضمانت سرمایه گذاری و هماهنگی با بانک رفاه کارگران برای اعطای وام به مبلغ 100 میلیارد ریال تزریق می شود..

دیدگاهتان را بنویسید