ایجاد مرکز رسانه ای در خراسان جنوبی/دانشکده روزنامه نگاری


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889219

رضایی از راه اندازی مرکز رسانه در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این استان مهد علم ارتباطات است، خواهان راه اندازی دانشکده خبر هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقسجاد رضایی رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی صبح امروز در نشست اصحاب رسانه با استاندار خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار گفت: یکی از مهم ترین نکاتی که مقام معظم رهبری در این مراسم فرمودند. مراسم اعدام رئیس جمهور با توجه به استراتژی جدید دشمن در این جنگ رسانه ای است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار بیان کردند که بزرگترین تحرکات دشمنان علیه ما بیشتر از تحرکات امنیتی و اقتصادی است که ما را تهدید می کند، جنبش های تبلیغاتی، جنگ نرم و تبلیغات رسانه ای برای تسلط بر افکار عمومی.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی تصریح کرد: در ادامه مقام معظم رهبری می فرمایند تبلیغات وظیفه مهمی است و ما در این زمینه ضعف داریم و باید در این زمینه قوی عمل کنیم.

رضایی به جنگ رسانه ای و جهاد تبیینی اشاره کرد و تصریح کرد: در این فضای جنگی که رسانه ها در آن قرار گرفته اند باید به رسانه های مخالف نگاه کرد.

وی بیان کرد: از سال گذشته و با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییر نگاه مدیریت کلان کشور از این نگاه به غرب و توان و ظرفیت داخلی اقتصاد مقاومتی، کل رویکرد دستگاه استکبار از حوزه سیاست، امنیت و اقتصاد به حوزه رسانه و تبیین و جهت دهی افکار عمومی سوق داده می شود.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: به عنوان مثال اگر بی بی سی فارسی را در مقایسه با بی بی سی فارسی چند سال پیش نگاه کنیم، خیلی تغییر کرده است، رویکرد تغییر کرده و دشمن دارد هزینه می دهد. تهیه و انتشار فیلم و فیلم از روستاها.

رضایی تصریح کرد: رویکرد رسانه ملی و استانی ما نیز نسبت به سال گذشته تغییر کرده است و این امر نیازمند ایجاد فضای حساسیت زدایی و ایجاد انگیزه است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: یکی دیگر از رویکردهای دولت سیزدهم این است که کارهای انجام شده را مشخص کند تا مردم بدانند.

رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: باید شرایط موجود در کشور و استان تبیین شود و خبرنگاران و مدیران رسانه محرمانه باشند و شرایط درک شود که چه مشکلاتی وجود دارد و به تفاهم کاری در این زمینه می رسیم. شرایط موجود.”

رضایی تصریح کرد: گاهی دیده می شود که مدیر از مشکلات آگاه است اما وقتی رسانه وارد گود می شود شرایط و مشکلات را نمی بیند و این عدم درک گاه باعث می شود که اختلافات و دیدگاه ها، شرایط و اطلاعات به بیرون سرایت کند. .


تشکیل ستاد رسانه در استان

وی از تشکیل ستاد رسانه ای خبر داد و افزود: بنا به درخواست فرمانده نیروی زمینی ارتش استان مقرر شد روسای دستگاه های اجرایی با روسای رسانه ها دیدار کنند و هیچ نشست خبری برگزار نشود.

رضایی بر لزوم حمایت از خبرنگاران و مدیران رسانه تاکید کرد و گفت: باید از زحمات خبرنگاران قدردانی کرد چرا که رسانه ها باید خدمات نظام را بیان کنند و مطالبه گر باشند.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر مطالبه گری نکنیم باید منتظر مطالبه گری بی بی سی فارسی باشیم و اگر این رسانه مطالبه گری کند هدف زیر سوال بردن نظام است.

وی بیان کرد: اما اگر مطالباتی در رسانه های داخلی وجود دارد، هدف رفع مشکلات مردم است.

رضایی افزود: مسئولان باید قدردان زحمات خبرنگاران باشند و از آنها حمایت کنند.


ضرورت حضور رسانه ها در دستگاه های قوه مجریه

رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی لزوم ورود رسانه ها در دستگاه های اجرایی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: دستگاه ها اعتبارات رسانه ای را در نظر بگیرند و برای فعالیت های رسانه ای هزینه کنند.

وی گفت: رسانه های خارجی ایران اینترنشنال سالانه 50 میلیون دلار، بی بی سی فارسی 18 میلیون دلار و سایر رسانه ها نیز همین میزان را در بحث رسانه ای هزینه می کنند.

رضایی تصریح کرد: خبرنگاران در خط مقدم در عرصه جهاد تبیینی فعالیت می کنند و تمام فکر و ذکرشان برای بیان دغدغه های مردم است.

رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی به حوزه اقتصاد اشاره و تصریح کرد: در حوزه اقتصاد رسانه کاری در استان انجام نشده است و برخی از مسائلی که در سطح کشور مطرح می شود نیاز به حل و فصل دارد اما می توانیم مقداری داشته باشیم. اقدامات استانی در چارچوب استان.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اصلی که در جهاد تباین انجام می شود، ترویج جهاد تباین و توانمندسازی است.

رضایی تصریح کرد: در بحث هم افزایی، درخواست مشارکت فعالان فضای مجازی و رسانه ای در جامعه رسانه ای و خبرنگاران و در بحث توانمندسازی، استفاده از بستر آموزشی ارائه شده در بسیج رسانه برای آموزش است. ساخته شده در برخی شهرها

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با آموزش های ارائه شده می توانند توانمند شوند.


ما می خواهیم دانشکده روزنامه نگاری در استان ایجاد کنیم

وی ادامه داد: بحث دیگر در زمینه توانمندسازی تاسیس دانشکده خبر این است که طبق صحبت های خبرگزاری فارس این امکان وجود دارد و با توجه به اینکه استان ما زادگاه پدر علم ارتباطات است این دانشکده باید در روستا مستقر شود و باید زیر بنا شود. در صورت راه اندازی، تحولات خوبی در بحث توانمندسازی رخ خواهد داد.

رضایی گفت: شهدا در جنگ سخت جان خود را دادند. انشاالله در جنگ نرم و جهاد تبیین خوب عمل کنیم و سفید باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید