ایرادات جدید شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب به روایت غضنفرآبادی/ لایحه رد نشده، در گردش است.

ایرادات جدید شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب به روایت غضنفرآبادی/ لایحه رد نشده، در گردش است.

رئیس کمیته ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: 2 تا 3 ایراد شورای نگهبان به این لایحه وجود دارد و بحث رد این لایحه مطرح نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان از ارجاع لایحه عفاف و حجاب به مجلس برای دومین بار خبر داد. هادی طحان نظیف با اشاره به اینکه اگرچه برخی از ایرادات لایحه مذکور توسط مجلس رفع شده است، گفت: برخی ایرادات و ابهامات در این لایحه همچنان پابرجاست و به همین دلیل مجدداً این لایحه را برای اصلاح به مجلس معرفی کرده است. مسائل باقی مانده است.”

با توجه به اینکه سخنگوی شورای نگهبان به جزئیات ایرادات این شورا اشاره نکرد، خبرگزاری خبرآنلاین در گفتگو با موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و رئیس کمیسیون ویژه بررسی این لایحه. در مورد عفاف و حجاب، دومین ایراد شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب بررسی شد.

موسی غضنفرآبادی در این گفتگو تعداد ایرادات مطرح شده از سوی شورای نگهبان به این لایحه را حدود 3 مورد اعلام کرد.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیته ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب می خوانید:

******

* آقای غضنفرآبادی! دیروز شورای نگهبان برای اصلاح برخی موارد لایحه عفاف و حجاب را به مجلس آورد، مشکل شورا کدام قسمت از این لایحه است؟

اشاره می کنم که لایحه عفاف و حجاب رد نشده است، به عبارت دیگر وضعیت همه لوایح این است که بین شورای نگهبان و مجلس در حال حرکت است چون شورای نگهبان ایراد می گیرد، ایرادات اصلاح می شود. از سوی مجلس و حتی الان، ایراداتی به لایحه عفاف و حجاب وجود دارد که باید اصلاح شود.
یکی از ایرادات شورای نگهبان مربوط به اصل 75 است

*چه ایراداتی برای بار دوم به لایحه عفاف و حجاب وارد شد؟

یکی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب در حیطه ایرادات اصل هفتاد و پنجم است و هزینه ها و بارهای این لایحه بر دوش دولت است. حدود ۲ تا ۳ ایراد شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب وارد شده است.
شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را رد نکرده است

* جزئیات سایر عیوب را نیز ارائه می دهید.

دومین ایراد شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب این است که مثلاً ماده ای در لایحه مذکور وجود دارد که شورای نگهبان به طور کلی می گوید کیفیت اجرای این ماده در قسمت فرهنگی و مجازات ها چگونه است. ? بنابراین برخی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به ابهامات این لایحه است. بنابراین اصلاً درست نیست که بگوییم لایحه عفاف و حجاب توسط شورای نگهبان رد شده است، اما این لایحه بین دولت و مجلس است.

ایراد سوم شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را یادم نیست. در مجموع ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب 2 تا 3 نکته را شامل می شود.