ایرانیان برای پاسداری از حرم حضرت زینب (س) بدون هیچ چشم داشتی به سوریه می آیند/ سردار سلیمانی نماد مقاومت است

ساعت: 17:12
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794235

عبده، دانشجوی سوری دانشگاه گیلان گفت: ایرانی ها بدون هیچ چشم داشتی و با اخلاص و فداکاری برای پاسداری از حرم حضرت زینب و مردم سوریه وارد میدان شدند. وی گفت: سردار سلیمانی نماد مقاومت است. او برای ما بسیار عزیز بود و هرگز زحمات او را فراموش نخواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبده، دانشجوی سوری دانشگاه جیلان می گوید: «یکی از نکات مثبت جنگ این بود که دوست و دشمن خود را به خوبی می شناختیم، زمانی که کشورهای عربی علیه ما می جنگیدند، ایرانی ها از ما حمایت می کردند. و یکی از ویژگی های خوب ایرانی ها این است که بسیار صمیمی هستند و بدون هیچ چشمداشت و غرور به خانواده های سوری کمک می کنند.

وی افزود: ایرانی ها به تبعید رفتند و با وجود سختی های فراوان با اخلاص و از خود گذشتگی به مردم سوریه خدمت کردند.

عبده درباره احساس خود نسبت به فرمانده جبهه مقاومت گفت: سردار سلیمانی را نمی توان در یک جمله توصیف کرد. او به “مهندس خاورمیانه” معروف بود و در واقع نه تنها سرباز خوبی بود، بلکه مرد بسیار خوبی بود و مردم سوریه او را بهتر از ایرانی ها می شناختند.

این دانشجوی پزشکی ادامه داد: سردار سلیمانی بدون هیچ تشریفاتی در بین رزمندگان حضور داشت و برخی از رزمندگان که به صحبت های فرماندهان خود گوش نمی دادند معمولاً پس از دیدار با سردار سلیمانی تغییر می کردند، زیرا می دیدند او با وجود اینکه درجه نظامی بسیار بالایی دارد، با هر یک از رزمندگان بدون هیچ افتخاری صحبت کرد. سردار سلیمانی بسیار محبوب بود و ما هرگز زحمات او را فراموش نخواهیم کرد و رئیس جمهور ما بشار اسد او را بسیار دوست داشت.

«در ابتدا این خبر را باور نکردم زیرا برای ما بسیار عزیز بود و نمی توانستیم رفتن او را باور کنیم. سردار سلیمانی نماد مقاومت است و غلبه بر آن برای ما بسیار سخت بود.

وی ادامه داد: وقتی خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیدم شوکه شدم و بسیار گریه کردم. به گفته مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی شخصیت برجسته ای بود و نمی توان چنین مرد تأثیرگذاری را فراموش کرد و پس از فوت پدرم به اندازه سردار سلیمانی متاثر نشدم.

وی ادامه داد: تشکیل داعش از سال 2006 برنامه ریزی شده بود و بسیاری از این افراد در عربستان درس خوانده بودند و ما را شستشوی مغزی داده و علیه ما تبلیغ می کردند و شیعیان را کافر می دانستند. او «بعد از جنگ سوریه» مقداری پول از حومه دمشق مستقیماً از عربستان سعودی دریافت کرد تا این منطقه سقوط کند، اما شیعیان طاقت نداشتند بدون تشریفات به اهل بیت (ع) و این همه ایرانی جرأت کنند. فقط برای حفظ حرم حضرت زینب(س) به سوریه آمدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید