ایران از ما نمی ترسد و چین به ما احترام نمی گذارد


ساعت: 14:44
تاریخ انتشار: 1401/02/02
کد خبر: 1833802

رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از عملکرد دولت فعلی گفت ایران دیگر از آمریکا نمی ترسد و چین دیگر به آمریکایی ها احترام نمی گذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده روز جمعه بار دیگر انتقاد خود از دولت فعلی دموکرات را تکرار کرد.

به گزارش وب سایت فاکس نیوز، ترامپ به بنیاد هریتیج در فلوریدا گفت: «جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با اشتباهات خود کشور را در برابر دشمنانش آسیب پذیر کرده است».

رئیس جمهور سابق آمریکا به نمونه هایی از اقدامات نادرست بایدن مانند خروج آمریکایی ها از افغانستان اشاره کرد و گفت که پایگاه هوایی بگرام باید برای نظارت بر برنامه هسته ای چین در آمریکا بماند.

ترامپ در سخنرانی خود گفت: چین به ما احترام نمی گذارد، ایران از ما نمی ترسد و روسیه با حمله وحشیانه خود به اوکراین نشان داد که رهبران ما را چقدر ضعیف می داند.

وی با تکرار ادعاهای قبلی و ابراز تاسف از شکست در انتخابات آمریکا گفت: «این اتفاقات هرگز در دولت ترامپ رخ نداده است. حتی هرگز امکان پذیر نبود. «این خطرناک ترین دوره در تاریخ کشور ما است.

ترامپ افزود: «مردم ما در افغانستان تحقیر شدند، جایی که سربازان ما کشته شدند و بسیاری از آمریکایی ها به گروگان گرفته شدند». تجهیزات نظامی را پشت سر گذاشتند. “ما تسلیم شدیم.”

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: «روسیه در دوران جورج بوش، گرجستان را تصرف کرده است. آنها کریمه را در زمان اوباما تصرف کردند، اما در دولت من نه.

ترامپ گفت: من نیروهای خود را از سوریه و عراق خارج کردم و تنها چند ماه تا خروج از افغانستان فاصله داشتیم. من بودم که تعداد سربازان آنجا را به 2000 تن کاهش دادم.

هفته گذشته ترامپ از عملکرد دولت بایدن انتقاد کرد و گفت که توافق دولت بایدن با ایران بدتر از توافق دوران ریاست جمهوری باراک اوباما خواهد بود و چنین توافقی می تواند به معنای نابودی رژیم صهیونیستی باشد.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید