یلدا به همه ارزش ها و مبانی عقیدتی و قرآنی ما احترام می گذارد


ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: 1301/09/30
کد خبر: 1919186

وزیر میراث فرهنگی گفت: با ثبت جهانی یلدا در یونسکو توسط وزارت میراث فرهنگی که امسال انجام شد، جهانیان جایگاه یلدا را تحسین می کنند. یلدا به همه ارزش ها و مبانی فکری، عقیدتی و قرآنی ما احترام می گذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت ضمن تبریک شب یلدا به خبرنگاران گفت: یلدا متعلق به همه مردم جهان است. رئیس جمهور امروز از یلدا به خوبی صحبت کرد.

وی گفت: با ثبت جهانی یلدا در یونسکو در سال جاری توسط وزارت میراث فرهنگی، جهانیان جایگاه یلدا را تحسین می کنند. یلدا به همه ارزش ها و مبانی فکری، عقیدتی و قرآنی ما احترام می گذارد.

وزیر میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: ریشه و شالوده یلدا از محوریت خانواده، توجه به کلان، ارزش ها و فضائل انسانی و مهمتر از همه تقریب جامعه که از خانواده شروع می شود که اسلام است. بر این موضوع تاکید می کند.

ضرغامی تصریح کرد: پدران ما سه هزار سال پیش به این حقیقت دست یافتند و شب یلدا دارای مبانی فکری و اسلامی است و مردم عزیز ما انشاالله می توانند در فضای واقعی با دورهمی های سازنده با یکدیگر تعامل داشته باشند و این شب را نگه دارند.

وی خاطرنشان کرد: لایحه احکام بودجه ثابت که برای اولین بار در دولت اجرا می شود یکی از نیازهای قدیمی کشور است و اقدام بسیار مفیدی است که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد. وزارت میراث فرهنگی در این لایحه جاری بخش مهمی از مشکلات نظام خود را حل کرده است. البته از آنجایی که این لایحه باید به مجلس ارسال و در آنجا تصویب شود، چندان مورد توجه رسانه ها قرار نخواهد گرفت.

وزیر میراث فرهنگی افزود: به عنوان مثال هدیه ای برای فعالان صنایع دستی در نظر گرفته می شود و مشکلی که برای صادرات، قراردادهای ارزی، عوارض و مالیات داشتند با این لایحه حل می شود و برای صنایع دستی حذف می شود و صادرات صنایع دستی می شود. تسهیل شده است.

ضرغامی همچنین گفت: 4 اثر مهم را در یونسکو ثبت کردیم و 17 اثری که در گذشته داشتیم به 21 اثر افزایش یافت و از رتبه هفتم جهان به مقام ششم رسیدیم که اتفاق مهمی بود.

وی افزود: این اقدام در سالی اتفاق افتاد که سهمیه ثبت میراث ناملموس را نداشتیم اما با درایت و مدیریت خوب با استفاده از ظرفیت کشورهای دیگر مانند یلدا به آن دست یافتیم که با همکاری انجام شد. یا ترکمن دوزی که یکی از رشته های خوب صنایع دستی ماست که با همکاری ترکمنستان و همچنین ابریشم بافی و موسیقی مربوطه با همکاری سوریه انجام شد.

وزیر میراث فرهنگی در پایان تصریح کرد: همه اینها ریشه عمیقی در ایران دارد و ثبت این چهار عنصر در کنار عنصر خوشنویسی از افتخارات دولت سیزدهم است که ابعاد آن با تمام دنیا روشن باش

دیدگاهتان را بنویسید