ایران اسلامی موجودیتش را مدیون خون شهداست

رئیس کل دادگستری استان تهران :

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در دستگاه قضا، مایه فخر و مباهات عدلیه جامعه اسلامی است.


به گزارش

خبرگزاری موج


، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران به‌منظور گرامیداشت هفته بسیج و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گران‌قدر، به همراه هیئتی از مدیران دستگاه قضائی استان تهران با خانواده معظم شهیده والامقام جوهری دیدار کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در این دیدار ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج و تشریح و تبیین دستاوردهای فرهنگ بسیج در جامعه اسلامی عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) راز چگونگی زیستن و خدمت کردن در جامعه اسلامی را در واژه بسیج تبیین و ترسیم نمودند و شخص ایشان و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) الگویی بی‌بدیل از فرهنگ بسیجی زیستن محسوب می‌شوند.

وی در ادامه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستاوردها و پیشرفت‌های آن را محصول جان‌فشانی‌ها، از خودگذشتگی‌ها و ایثارگری‌های شهدا و ایثارگران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز دانست و گفت: شهدای گران‌قدر در بدو پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به تاسی از حضرت امام خمینی (ره) فرهنگ بسیجی زیستن را سرلوحه زندگی و اقدامات خود قرار دادند و با همین روحیه دگرخواهی و فداکاری از جان شیرین خود گذشتند و نهال جوان انقلاب اسلامی را با خون خود آبیاری نمودند تا امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل به درخت تنومندی شود که ملجاء مستضعفان و ستم‌دیدگان در سراسر عالم است.

القاصی در ادامه خاطرنشان کرد: در امتداد مسیر شهدای گران‌قدر بدو پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای هسته‌ای نیز با سرلوحه قرار دادن فرهنگ بسیجی زیستن و الگوبرداری از رفتار و کردار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای پیشرفت و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی حتی از جان ارزشمند خود گذشتند و بقای جامعه اسلامی را تضمین نمودند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر اینکه مسئولان در بخش‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره باید خود را مدیون و مرهون خون شهدا بدانند، گفت: مستمرا باید به این مهم توجه داشت که مابه‌ازای مسئولیت‌ها و سمت‌ها، ایثارگری ایثارگران و از خودگذشتگی شهدا و فداکاری ایشان است که برای حفظ استقلال میهن اسلامی بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت و با اعتقاد و ایمان راسخ به خداوند متعال، حتی از بذل جان خویش نیز دریغ نکردند تا احکام اسلام در جامعه ساری و جاری شود.

وی تصریح کرد: واکاوی در اعمال و رفتار شهدا نشان می‌دهد که استقلال ایران اسلامی به‌راحتی به‌دست نیامده، بلکه حاصل رشادت‌ها و جانفشانی‌های مخلص‌ترین بندگان خداوند متعال است که با روحیه حق‌جویی، در مسیر نبرد با باطل گام برداشتند و به وصال معبود خود رسیدند.

القاصی ضمن اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل عمران و جاویدالحیات بودن شهدا در نزد پروردگار متعال خاطرنشان کرد: شهیده والامقام جوهری، یک مادر بود و بر همین اساس جایگاه ویژه‌ای در نزد پروردگار داشت که این جایگاه با شهادت ایشان ارزشمندتر شد و قطعاً توسل به روح ایشان، یاری‌بخش فرزندانشان در مسائل و گرفتاری‌ها خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حضور بخش قابل توجهی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در دستگاه قضا اظهار کرد: حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در دستگاه قضا، مایه فخر و مباهات عدلیه جامعه اسلامی است و قوه قضائیه به این می‌بالد که در کنار این عزیزان خدمت‌گزار مردم برای اجرای عدالت و احقاق حق در جامعه باشد.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید