رزمایش امروز ما به برکت خون شهداست


ساعت: 13:39
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881381

در حاشیه مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام دفاع مقدس؛

مراسم تشییع و تشییع 2 شهید گمنام دفاع مقدس در محل وزارت ورزش و جوانان در مجموعه ورزشی «انقلاب» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مراسم تدفین 2 شهید گمنام دفاع مقدس با حضور جانشین فرمانده کل سپاه، وزیر، معاونین و مدیران ورزش و جوانان، رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک، ورزشکاران و عموم مردم از محل شهدای وزارت ورزش و جوانان تا مجموعه ورزشی انقلاب برای تدفین در این مکان برگزار شد.


صالحی امیری: بدون توجه به شهدا نمی توان به زندگی ادامه داد

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم گفت: ارزش گذاری برای خون شهدا فقط در سخنرانی و شعار نیست، ارزش گذاری برای شهدا یعنی تلاش برای عزت ملت. ادامه راه شهدا تلاش حداکثری برای ملت و رفع موانعی است که بر سر راه مردم است. باید باور کنیم و این یک باور قلبی است که بدون توجه و توسل به شهدای امروز نمی توان زندگی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که برگزاری چنین مراسمی تا چه اندازه می تواند به حفظ یاد و خاطره شهدا کمک کند؟ وی گفت: گاهی تصور می شود از شهدا تشکر می کنیم، برای تشکر از شهدا چه کار می کنیم، آنها نزد خدا روزی می گیرند. ما آمده ایم تا از شهدا شجاعت و عزت را بیاموزیم. این برنامه ها برای ما درسی است تا از شهدای عزیزمان علم و بخشش بیاموزیم.


سجادی: اگر امروز تمرین می کنیم به خاطر خون شهداست

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز در حاشیه این مراسم گفت: تدفین شهدا واقعا یک وظیفه است و کمترین کاری است که از دست ما بر می آید صد درصد با رفتار و کردار، اعتقادات و کردار انقلابی خودمان. و بدون رها کردن، شاید بتوانیم راهی را که این عزیزان پیموده اند ادامه دهیم و امنیت و برکت را برای ما به یادگار بگذاریم. خدا را شکر این نعمت بزرگ را داریم که در سرزمین مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی در ادامه گفت: این نعمت به واسطه حضور بزرگان، رهبر معظم انقلاب، رئیس سه قوه جهور و سرای و همه کسانی که این کشور را دوست دارند وجود دارد. با تشکر از وجود این عزیزان؛ آنهایی که رفتند و آثار خوبی بر ما گذاشتند. کسانی که رفتند راه را برای ادامه راه ما باز کردند. این کمترین کاری بود که می توانستیم انجام دهیم. خداوندا بتوانیم خدمتگزار و میزبان شایسته این عزیزان باشیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: به نسل امروز و فردا یادآوری کنیم که اگر امروز ورزش می کنید مدیون چه کسانی هستید. بیش از 5 هزار شهید ورزشکار و 135 شهید مدافع حرم داریم. روحش شاد. خوشحالم که پرچم ورزش بالاست و در همه زمینه ها ورزش بوده است. انشاالله این راه ادامه داشته باشد و به ما اجازه داده شده تا در صورت امکان میزبان این عزیزان در شیرودی و آزادی باشیم.


پولادگر: شهدا بهترین الگو و چراغ هدایت برای جوانان هستند

سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: تدفین شهدا در مجموعه های ورزشی یک اقدام فرهنگی ارزشمند است. شهدا بهترین الگو و راهنما برای جوانان هستند، امیدواریم با برکت دعا و حضور شهدا در مجموعه ای که اکثر اردوهای تیم ملی در آن برگزار می شود، موفقیت های تیم ملی کشورمان تداوم داشته باشد. در عرصه بین المللی


میرجلیلی: شهدا و قهرمانان در یک راه مبارزه می کنند

مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور در این مراسم گفت: این کار ماندگار و فرهنگی وزارت ورزش است. شهدا برای اعتلای نام ایران و انقلاب اسلامی تلاش و کوشش زیادی کردند و راه و منش و راه شهدا باید به ورزش کشور منتقل شود. آنها هم قهرمان و هم مبارز بودند و جان خود را فدای اعتلای ایران عزیز کردند. برافراشتن پرچم ایران در میادین بین المللی نیز بر عهده ورزشکاران عزیز ایران اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با بیان اینکه شهدا و قهرمانان ما در یک راه می جنگند، گفت: دومین کنگره شهدای ورزش کشور امسال با شعار رزمندگان ماندگار برگزار می شود. شهدای ما می توانند الگوی هر ورزشکاری باشند.


اسبقیان: امنیت امروز ایران مرهون تلاش این قهرمانان است

سید محمد شروین اسبقیان رئیس فدراسیون ورزشی جانبازان و معلولان نیز در حاشیه این مراسم گفت: این که مجموعه ورزشی انقلاب امروز میزبان 2 نفر از مهاجران فیسبی الله بود باعث افتخار است و این امر فرهنگی و فرهنگی محسوب می شود. کار ماندگار در ورزش کشور. حضور مسئولان وزارت ورزش، روسای کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها و مدیران کل ورزش و جمع کثیری از قهرمانان کشور نشان از ارادت جامعه ورزش به شهدای عزیز و امنیت امروز ایران مرهون است. تلاش این قهرمانان


فرهادیان: هر چه داریم از شهداست

آرش فرهادیان رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی در این مراسم گفت: به همت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تجدید میثاق و وفاداری دوباره با پرستوهای عشق انجام شد که از آن ها داریم. همه چيز. اگر مردم با تمام مشکلات اقتصادی که دارند در آرامش و امنیت زندگی می کنند به خاطر خون دو شهید گمنامی است که امروز تشییع شده اند. امیدوارم با ادامه راه ایشان و استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری موفق باشیم و برای آسایش مردم گام برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید