ایران به اتهامات واهی اسرائیل اهمیتی نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج


بلندگو وزارت امور خارجه ایران وی در گفت و گو با اسپوتنیک با بیان اینکه اتهام ایران به هدف قرار دادن منافع رژیم صهیونیستی در منطقه اهداف سیاسی دارد و ما علاقه ای به این اتهامات نداریم، خاطرنشان کرد: اقدامات گروه های مقاومت علیه منافع صهیونیست ها رژیم یک چیز طبیعی است. .

ناصر کنعانی تاکید کرد که قطعنامه های بین المللی به نتیجه نرسیده است آتش بس در غزه از سوی آمریکا باعث شد رژیم صهیونیستی در نوار غزه دست به جنایت بزند.

وی گفت: جنبش حماس اعلام کرده است که آماده دستیابی به توافق آتش بس است اما با توجه به ادامه بمباران رژیم صهیونیستی امکان رسیدن به این مرحله وجود ندارد.

کنعانی در بخشی دیگر خاطرنشان کرد که با افزایش تنفر نسبت به اسرائيل در سطح جهانی، اقدامات گروه های مقاومت در جهت منافع این رژیم امری بدیهی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین گفت که تهران علاقه ای به اتهاماتی مبنی بر اینکه ایران منافع رژیم صهیونیستی در منطقه را هدف قرار داده است ندارد و این اتهامات دارای اهداف سیاسی است.

شبکه الجزیره اخیراً به نقل از یک مقام ایرانی نوشت که اتهامات رژیم صهیونیستی علیه ایران در مورد هدف قرار دادن کشتی ها در آب های بین المللی با پهپاد دروغ و با انگیزه سیاسی است.

این مقام ایرانی تاکید کرد: هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی که امنیت ملی ما را در آبراه های بین المللی تهدید کند با پاسخی همراه خواهد بود که آنها انتظار آن را ندارند.

وی افزود: ایده ایجاد ائتلاف بین المللی در دریای سرخ و باب المندب شرایط را پیچیده و بی ثباتی را عمیق تر می کند. عملیات انصارالله یمن در باب المندب نتیجه موضع آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما به واشنگتن اعلام کرده ایم که به متحدان خود در محور مقاومت دستوری صادر نمی کنیم.

پیشتر دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در گفت و گو با روزنامه تلگراف اتهاماتی را علیه ایران مطرح کرده و گفته بود که این کشور در انگلیس و غرب آسیا فعالیت های مخربی دارد.

وی در ادامه اظهارات ضدایرانی خود گفت انگلیس و متحدانش باید از مجموعه بازدارندگی قوی علیه ایران استفاده کنند.

دیوید کامرون همچنین به اقدامات اخیر انصارالله یمن برای هدف قرار دادن کشتی های تجاری رژیم صهیونیستی در دریای سرخ اشاره کرد و گفت: انصارالله تنها یکی از چندین گروه مورد حمایت ایران از جمله حماس است.

این اتهامات در حالی مطرح می شود که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده اند که گروه های مقاومت در کشورهای منطقه به طور کاملا مستقل و به تشخیص و تصمیم خود در رابطه با امنیت کشورشان یا در حمایت از کشورشان عمل می کنند. ملت مظلوم فلسطین

صنعا همچنین اعلام کرد که تنها کشتی‌هایی را که به سمت سرزمین‌های اشغالی می‌روند هدف قرار می‌دهد و هشدارها برای تغییر مسیر را نادیده می‌گیرد. یمن اطمینان داده است که آزادی ناوبری را برای سایر کشتی ها در دریای سرخ حفظ خواهد کرد.


آیا این خبر مفید بود؟