ایران به حمایت قاطع از سوریه ادامه خواهد داد

ساعت: 22:24
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922677

وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت و پیشرفت سوریه را امنیت و پیشرفت خود می داند و به حمایت قاطع از سوریه ادامه خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه روز شنبه در آغاز سفر خود به سوریه با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن ابلاغ سلام دکتر رئیسی رئیس جمهور به بشار اسد تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران امنیت و پیشرفت سوریه را امنیت و پیشرفت خود می داند و به حمایت قاطع از سوریه ادامه خواهد داد.

امیر عبدالاخیان با اشاره به رایزنی ها و همکاری های خوب و نزدیک مقامات دو کشور به ویژه در سطح وزارت امور خارجه، این سفر را در راستای تداوم و تکمیل رایزنی ها و تبادل نظر دو کشور دانست. کشورها در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی.

رئیس دیپلماسی کشور با ابراز خرسندی از توسعه روابط خارجی سوریه، این تحول را نشانگر اهمیت و جایگاه مهم سوریه در منطقه می داند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر راه حل سیاسی به جای راه حل نظامی تاکید داشته و به همین دلیل از تحول مثبت در روابط سیاسی سوریه با سایر کشورها استقبال می کند.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اعتماد جمهوری اسلامی ایران به درایت و تدبیر رئیس جمهور و دولت سوریه، از توسعه روابط دوجانبه ایران و سوریه ابراز خرسندی کرد و بر تقویت بیشتر این روابط در همه زمینه های مورد علاقه

امیر عبدالخیان با اشاره به دعوت رئیس جمهور سوریه و برنامه ریزی مشترک دو کشور برای سفر رئیس جمهور کشورمان به دمشق، ابراز اطمینان کرد که این سفر زمینه ای برای تحکیم روابط دوستانه و برادرانه بین دو کشور خواهد بود. دو کشور در زمینه های مختلف

وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت بسترسازی برای همکاری های بلندمدت دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تدوین و امضای برنامه جامع همکاری های بلندمدت دو کشور اعلام کرد. وی همچنین بر لزوم بسترسازی برای همکاری های دوجانبه و چندجانبه برای کمک و مشارکت در بازسازی سوریه تاکید کرد.

امیر عبداللهیان در خصوص اتفاقات اخیر کشورمان نیز گفت: جنگ ترکیبی را پشت سر گذاشتیم و برخی از کشورهای غربی نقش مداخله جویانه و محرک در این زمینه داشتند که البته شکست خوردند.

وزیر امور خارجه همچنین آخرین تحولات مربوط به روند مذاکرات هسته ای برای لغو تحریم های غیرقانونی علیه ملت ایران را به اطلاع رئیس جمهور سوریه رساند. وی همچنین درباره موضوعات مطرح شده در نشست بغداد 2 در اردن توضیحاتی ارائه کرد.

ایران در جنگ در کنار سوریه قرار گرفت
رئیس جمهور سوریه در این دیدار با ابلاغ سلام گرم خود به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور کشورمان، افزود: سفر جنابعالی برای ما هم از نظر دوجانبه و هم از نظر منطقه ای حائز اهمیت است.

بشار اسد افزود: جمهوری اسلامی ایران نزدیک ترین کشور به سوریه است و در جنگ در کنار ما ایستاد و حمایت های جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اهمیت سفر آتی دکتر رئیسی به سوریه، بر آمادگی و اراده جدی دمشق برای تلاش مشترک و بسترسازی برای موفقیت حداکثری این سفر تاکید کرد.

بشار اسد با تشریح تحولات اخیر سیاسی و دیپلماتیک مرتبط با سوریه، بر ضرورت و اهمیت ادامه رایزنی ها و هماهنگی های دو کشور ایران و سوریه در خصوص مسائل مهم و راهبردی دوجانبه و منطقه ای تاکید کرد.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران شریک سوریه است و ما در کنار هم خواهیم بود و در عرصه های مختلف از یکدیگر حمایت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید